Învățământul de tip convergent : schimbări paradigmatice în instruirea universitară contemporană
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
341 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 20:32
SM ISO690:2012
STEPANOV, Georgeta. Învățământul de tip convergent : schimbări paradigmatice în instruirea universitară contemporană. In: Creativitatea în jurnalism, Ed. 4, 24 februarie 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2021, Vol.4, pp. 3-12. ISBN 978-9975-158-28-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creativitatea în jurnalism
Vol.4, 2021
Conferința "Creativitatea în jurnalism"
4, Chişinău, Moldova, 24 februarie 2021

Învățământul de tip convergent : schimbări paradigmatice în instruirea universitară contemporană


Pag. 3-12

Stepanov Georgeta
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

La începutul secolului al XXI-lea, ca urmare a evoluției, pe de o parte, a noilor nevoi societale, iar, pe de alta, a noilor tehnologii informaționale, s-a produs tehnologizarea învățământului superior, care a impus noi reguli de organizare și de monitorizare a proceselor de predare-evaluare și a proiectat contururile unui nou tip de învățământ – învățământul de tip convergent.Beneficiile și dezavantajele învățământului superior de tip convergent au fost percepute diferit de către cadrele științifico-didactice. Unele dintre acestea, de regulă, exponenții tinerei generații, au acceptat și implementat cu entuziasm noile practici și norme de lucru, fiind convinse că acestea îmbunătățesc calitatea proceselor și produselor didactice. Altele, în mod special cadrele care au obținut o pregătire în domeniu înainte de apariția noilor tehnologii și au lucrat mai mulți ani în sistemul de instruire universitară tradițională, au fost sceptice în raport cu noua formulă-hibrid de organizare a studiilor universitare, considerând-o drept o amenințare la adresa învățământului superior clasic. Indiferent însă de atitudinile pe care le-au avut față de învățământul convergent, cadrele științifico-didactice au trebuit să-și reconfigureze practicile profesionale și să-și găsească locul în noua configurație a învățământului universitar, care a obținut noi valențe și forme de manifestare, precum și noi orizonturi de dezvoltare.

Cuvinte-cheie
învățământ superior de tip convergent, pedagogie universitară, paradigmă educaţională, metodologie de predare-evaluare, cadru științifico-didactic, student, proces didactic, competenţă digitală, noi tehnologii informaționale

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Stepanov, G.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>&Icirc;nvățăm&acirc;ntul de tip convergent : schimbări paradigmatice &icirc;n instruirea universitară contemporană</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-149-28-0</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>învățământ superior de tip convergent</subject>
<subject>pedagogie universitară</subject>
<subject>paradigmă educaţională</subject>
<subject>metodologie de predare-evaluare</subject>
<subject>cadru 
științifico-didactic</subject>
<subject>student</subject>
<subject>proces didactic</subject>
<subject>competenţă digitală</subject>
<subject>noi tehnologii informaționale</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>La &icirc;nceputul secolului al XXI-lea, ca urmare a evoluției, pe de o parte, a noilor nevoi societale, iar, pe de alta, a noilor tehnologii informaționale, s-a produs tehnologizarea &icirc;nvățăm&acirc;ntului superior, care a impus noi reguli de organizare și de monitorizare a proceselor de predare-evaluare și a proiectat contururile unui nou tip de &icirc;nvățăm&acirc;nt &ndash; &icirc;nvățăm&acirc;ntul de tip convergent.Beneficiile și dezavantajele &icirc;nvățăm&acirc;ntului superior de tip convergent au fost percepute diferit de către cadrele științifico-didactice. Unele dintre acestea, de regulă, exponenții tinerei generații, au acceptat și implementat cu entuziasm noile practici și norme de lucru, fiind convinse că acestea &icirc;mbunătățesc calitatea proceselor și produselor didactice. Altele, &icirc;n mod special cadrele care au obținut o pregătire &icirc;n domeniu &icirc;nainte de apariția noilor tehnologii și au lucrat mai mulți ani &icirc;n sistemul de instruire universitară tradițională, au fost sceptice &icirc;n raport cu noua formulă-hibrid de organizare a studiilor universitare, consider&acirc;nd-o drept o amenințare la adresa &icirc;nvățăm&acirc;ntului superior clasic. Indiferent &icirc;nsă de atitudinile pe care le-au avut față de &icirc;nvățăm&acirc;ntul convergent, cadrele științifico-didactice au trebuit să-și reconfigureze practicile profesionale și să-și găsească locul &icirc;n noua configurație a &icirc;nvățăm&acirc;ntului universitar, care a obținut noi valențe și forme de manifestare, precum și noi orizonturi de dezvoltare.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>