Educaţia de calitate, cultura pedagogică şi profesorul de calitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
277 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 12:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2 (74)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4090)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Educaţia de calitate, cultura pedagogică şi profesorul de calitate. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 25-32. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Educaţia de calitate, cultura pedagogică şi profesorul de calitate

CZU: 37.013.2

Pag. 25-32

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2023


Rezumat

This article addresses three key concepts, which we consider relevant in relation to the social, economic and cultural requirements imposed on the current education system and process, but also on the need to ensure quality education in the context of societal challenges of postmodernity. Although they have different conceptual and methodological value (the first is part of the category of generic terms, analyzed at the level of education policy, the second - in the category of fundamental pedagogical concepts, of maximum stability, the third being an operational concept, less stable or variable), however, all these three concepts should be, in our opinion, the basis for the design of the training-professional development activity of teachers, given the interrelation and interdependence between their meanings.

Cuvinte-cheie
education, training, training programs, pedagogical culture, professional skills, quality teacher