Articolul precedent |
Articolul urmator |
406 61 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-10-19 23:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
7.05:316.614+376 (1) |
Aplicațiile artei (în industrie, comerț, acasă, în viața de toate zilele). Proiectare industrială și comercială (20) |
Psihologie socială (1020) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (687) |
SM ISO690:2012 ROȘCA, Tatiana. Amprenta psihologică a modei asupra proceselor de incluziune și excludere socială. Cazul adolescenților imigranți moldoveni din Italia. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 229-238. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p229-238 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2022 |
||||||||
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective" 2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022 | ||||||||
|
||||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p229-238 | ||||||||
CZU: 7.05:316.614+376 | ||||||||
Pag. 229-238 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Fenomenul modei, deși nu afectează valorile de bază ale societății, se instalează asupra conținutului cultural și practic, transformând deseori cultura unei societăți. Fiecare perioadă istorică este dominată de o anumită modă culturală (modă care moare și renaște, se reproduce şi dispare), care afectează nu numai formele exterioare precum îmbrăcămintea sau mobila, dar și limba, ideologia, comportamentul, care se răspândește în interiorul societății, creând niște universuri culturale, ce găsesc acel teren fertil mai ales printre adolescenți. Pentru că hainele vorbesc despre noi. O afirmație de sens comun, împreună cu contrariul, „haina nu te face călugăr”, ambele făcând aluzie la practici diferite și complementare în universul divers a acțiunilor posibile legate de vestimentație. Lucrarea reprezintă o analiză a fenomenului modei, din perspectiva psihologică, ca element de incluziune/excluziune în cadrul dinamicelor sociale și relaționale, pe care îl produce între adolescenți. Scoate în evidență mecanismele prin care vestimentația devine un instrument, care permite exprimarea şi evidențierea aspectelor simbolice de diferențiere ale identității individuale și colective. |
||||||||
Cuvinte-cheie adolescenţi, incluziune, excludere socială, modă, identitate personală, identitate colectivă, teenagers, inclusion, social exclusion, fashion, personal identity, collective identity |
||||||||
|