Prevenirea fenomenului discriminării personalităţii umane după criteriul de gen din perspectiva educației tinerilor pentru parentalitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
174 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 20:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7:342.733+371.135 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie (3398)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
SM ISO690:2012
OVCERENCO, Nadejda. Prevenirea fenomenului discriminării personalităţii umane după criteriul de gen din perspectiva educației tinerilor pentru parentalitate. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 2, 1-2 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol. 2, pp. 93-98. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p93-98
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2022
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
2, Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2022

Prevenirea fenomenului discriminării personalităţii umane după criteriul de gen din perspectiva educației tinerilor pentru parentalitate

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v2.1-2-10-2022.p93-98
CZU: 37.015.3+159.922.7:342.733+371.135

Pag. 93-98

Ovcerenco Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Articolul analizează relația dintre educația tinerilor pentru parentalitate și educația de gen, pune accent pe prevenirea fenomenului discriminării personalităţii umane după criteriul de gen din perspectiva educației tinerilor pentru parentalitate, pe necesitatea respingerii miturilor referitoare la inegalitatea șanselor bărbaților și femeilor de a fi părinte. Educația de gen presupune depășirea diferenței simpliste, tradiționale de gen, identifică femeile și bărbații nu din punctul de vedere al biologicului, ci din perspectiva abilităților personalității. Educația tinerilor pentru parentalitate apare ca un răspuns la procesele, șansele și riscurile globalizării. De aici și ideea prevenirii fenomenului discriminării personalităţii umane după criteriul de gen, formării personalității viitorului părinte din perspectiva educației de gen în epoca globalizării.

The article analyzes the relationship between the education of young people for parenthood and gender education, emphasizes the prevention of the phenomenon of discrimination of human personality according to the gender criterion from the perspective of the education of young people for parenthood, on the need to reject myths regarding the inequality of the chances of men and women to be parents. Gender education involves overcoming the simplistic, traditional gender difference, identifying women and men not from the point of view of biology, but from the perspective of personality abilities. The education of young people for parenthood emerges as a response to the processes, opportunities and risks of globalization. Hence the idea of preventing the phenomenon of discrimination of the human personality according to the gender criterion, the formation of the future parent's personality from the perspective of gender education in the age of globalization.

Cuvinte-cheie
discriminare, personalitate, educaţie de gen, parentalitate, educația tinerilor pentru parentalitate, educație globală,

discrimination, personality, gender education, parenthood, youth education for parenthood, global education