The power of eLearning from promises to practices applied in engineering
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
227 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-26 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.016:004:62(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
Inginerie. Tehnică în general (3030)
SM ISO690:2012
PECA, Ludmila. The power of eLearning from promises to practices applied in engineering. In: Journal of Social Sciences, 2023, vol. 6, nr. 1, pp. 69-80. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.06(1).07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 6, Numărul 1 / 2023 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

The power of eLearning from promises to practices applied in engineering

Puterea eLearning de la promisiuni la practici aplicate în inginerie

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2023.06(1).07
CZU: 378.016:004:62(478)

Pag. 69-80

Peca Ludmila
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 aprilie 2023


Rezumat

Significant strides are being made in the development of Information and Communication Technology (ICT) by infusing ICT as a tool for learning and education. Expansive and visionary programs are initiated meant to transform university education. The latter have jointly contributed to the considerable progress of the renewed curricula development and implementation, including the hybrid learning model for a number of key courses such as mathematics, science, computer networks, programming and ICT. Sectoral digitalization is implemented due to the digitalization strategies and initiatives. Computer and science labs support e-learning and of course the training and retraining of the teaching staff for new curricula (study-programmes), new pedagogical methodologies and assessment strategies. In general terms, the study-programmes have been renewed/redesigned to become more relevant fulfilling students’ needs, while the specific outcomes are based less on knowledge and content and more on learning skills and competences, i.e. real-world applicable tasks/activities. The paper describes the study case of the presentation format for the Computer Networks course, which can be found in the study plan/syllabus of several study-programmes at the Faculty of Computers, Informatics and Microelectronics (FCIM) and the Faculty of Electronics and Telecommunications (FET) of the Technical University of Moldova (TU

Sunt făcuți pași semnificativi în dezvoltarea învățământului superior bazat pe Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC), prin infuzia TIC ca instrument de învățare și educație. Sunt inițiate programe expansive și vizionare de transformare a educației universitare. Ceea ce a contribuit în comun la progresul considerabil al dezvoltării și implementării de programe reînnoite, cu includerea formatului de învățare mixtă pentru o serie de discipline cheie, cum ar fi matematica, știință, rețele de calculatoare, programare și TIC. Digitalizarea sectorială se implementează în strategiile și inițiativele pentru digitalizare. Laboratoarele de computere și științe sprijină învățarea electronică și desigur, instruirea și reinstruirea cadrelor didactice pentru noile programe, noile metodologii pedagogice și strategii de evaluare. În termeni generali, programele au fost reînnoite pentru a deveni mai relevante și mai favorabile nevoilor studenților, din punct de vedere general și rezultate specifice care se bazează mai puțin pe cunoștințe și conținut însă mai mult pe abilitățile și competențele învățării, bazate pe activități din lumea modernă. Articolul, descrie cazul formatului de prezentare pentru cursul Rețele de Calculatoare, curs care se regăsește în program de studiu a mai multor specialități de la Facultatea Calculatoare, Informatică și Microelectronică (FCIM) și Facultatea Electronică și Telecomunicații (FET) din cadrul Universității Tehnice a Moldovei (UTM).

Cuvinte-cheie
eLearning, e-Lessons, educational environment, blended learning, Industry 4.0, engineering disciplines,

învățare mediat electronică, e-Lecția, mediu educaţional, învăţare mixtă, industria 4.0, discipline inginerești