Perspectiva paradigmei constructiviste de învățare în contextul utilizării tehnologiilor informaționale de comunicare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
236 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 18:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:004 (110)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia. Perspectiva paradigmei constructiviste de învățare în contextul utilizării tehnologiilor informaționale de comunicare . In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 125-131. ISBN 978-9975-88-102-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației"
1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022

Perspectiva paradigmei constructiviste de învățare în contextul utilizării tehnologiilor informaționale de comunicare

The perspective of the constructivist learning paradigm in the context of the use of information communication technologies

CZU: 37.016:004

Pag. 125-131

Axentii Ioana Aurelia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2023


Rezumat

Paradigma constructivistă de învățare în contextul utilizării tehnologiilor informaționale de comunicare în învățământul modern se axează pe filosofia educaţiei care vizează noi tipuri de relații între cadrele didactice și elevi, obiectivul major fiind formarea și dezvoltarea individului în societate. Profesorii gândesc și organizează procesul de instruire în așa mod ca să dezvolte elevilor flexibilitatea și disponibilitatea pentru renovare, înclinației pentru schimbare, capacității de creație şi modificare, de învățare situațională, prin cooperare, instruire reciprocă etc. Conceptul de învăţare de-a lungul întregii vieţi, devine din deziderat, o necesitate. Mutarea accentului de pe predare pe învăţare este un fapt inevitabil facilitat de utilizarea tehnologiilor moderne. Elevii își vor forma și dezvolta mecanisme şi strategii de învăţare pentru a-şi asigura succesul în interacţiunea cu provocările ce vor urma.

The constructivist learning paradigm in the context of the use of information communication technologies in modern education focuses on the philosophy of education that promotes a new conception of the formation of the individual. In the sense, creative thinking, initiative and cooperation, decision-making capacity, the individual’s skills and talent, and his personality are formed and developed. The teachers organize such an education that cultivate in students the dynamism and availability for renewal, the aptitude for change, the capacity for invention and innovation, and the capacity for situational learning, through cooperation, mutual training, etc. The concept of lifelong learning is becoming a necessity. Shifting the emphasis from teaching to learning is an inevitable fact facilitated by the use of modern technologies. Students will form and develop learning mechanisms and strategies to ensure their success in interacting with the challenges that will follow.

Cuvinte-cheie
paradigma constructivistă, învățare constructivistă, construcţie, reconstrucţie, deconstrucție,

constructivist paradigm, learning, construction, reconstruction, deconstruction