Articolul precedent |
Articolul urmator |
208 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 15:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
34.08-055.2 (1) |
Drept. Jurisprudență (15082) |
SM ISO690:2012 NICHITA, Rodica. Rolul femeii în evoluția științei juridice. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 7, 9-10 februarie 2023, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2023, Ediția 7, p. 134. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 7, 2023 |
||||||
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society" 7, Chişinău, Moldova, 9-10 februarie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 34.08-055.2 | ||||||
Pag. 134-134 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Carta Națiunilor Unite, cel mai important tratat internațional din întreaga istorie a omenirii, abordează drepturile omului în Preambulul și în 6 din articolele sale. Încheiată în numele popoarelor Națiunilor Unite, Carta este dominată în preambulul său, de grija față de om, două din cele patru paragrafe ale sale conținând referiri la drepturile omului. În paragraful 2 este reafirmată credința în drepturile fundamentale ale omului, în demnitatea și valoarea persoanei umane, în egalitate în drepturi a bărbaților și femeilor, precum și a națiunilor mari și mici. Iar în paragraful 4, popoarele Națiunilor Unite își exprimă hotărârea de a favoriza progresul social și instaurarea unor condiții mai bune de trai într-o mai mare libertate. Conform art.1 pct 3 din Cartă unul din scopurile Națiunilor Unite este să realizeze cooperarea internațională, rezolvând probleme internaționale cu caracter economic, social, cultural sau umanitar, promovând sau încurajând respectarea drepturilor omului și libertăților lor fundamentale pentru toți indiferent de rasă, sex, limbă sau religie. Obligațiile statelor membre ale ONU în acest sens sunt prevăzute în art. 55, 56 (capitolul IX), art. 73 (capitolul XI), art. 76 (capitolul 12). O primă concluzie care se degajă din analiza dispozițiilor Cartei ONU referitoare la drepturile omului – dreptul la educație – operează cu expresii precum respectarea drepturilor omului, respectarea universală și efectivă, încurajarea respectării drepturilor omului în domeniul educației, ceea ce permite de a acționa în diferite domenii ale vieții sociale. |
||||||
|