Locus of control as factors of international students' psychosocial adjustment
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
351 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 09:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6 (1053)
Psihologie socială (983)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Svetlana, KHORY, Johnny. Locul controlului ca factor al adaptării psihosociale a studentilor internaționali. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 189-196. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

Locus of control as factors of international students' psychosocial adjustment

Locul controlului ca factor al adaptării psihosociale a studentilor internaționali

CZU: 316.6

Pag. 189-196

Rusnac Svetlana1, Khory Johnny2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Școala elementară din Deir Hanna
 
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2023


Rezumat

The research presented in this article was carried out in order to identify the relationship between the locus of control and the adaptation of international students from the Republic of Moldova. The data were collected by applying the Questionnaire of adaptation to the student environment and academic demands, developed by Svetlana Rusnac, and the Rotter Locus of Control Scale. The results illustrated the quality and dynamics of adaptation, the adaptation difficulties faced by international students. At the same time, it was identified that students from various countries more frequently demonstrate an internalist locus of control. To verify the relationship between psychosocial adaptation and locus of control, the Pearson correlation test was used. We identified high positive associations between internal locus of control and the ability to satisfy sociocommunicative and socioeconomic needs (macrosocial level of adaptation). In the case of adaptation at the mesosocial level, the locus of internal control correlates positively with communication with relatives, friends, faculty colleagues and teachers. No associations were identified between locus of control and adaptation at the microsocial level, except for the need for professional identification, which correlates positively with internal locus of control. Thus, it was established that the beliefs about the possession of own possibilities and resources, the assumption of personal responsibilities for the quality of interpersonal communication are a condition of the psychosocial adaptation of international students.

Cercetarea prezentată în acest articol a fost realizată cu scopul de a identifica relația dintre locul controlului și adaptarea studenților internaționali din Republica Moldova. Datele au fost colectate prin aplicarea Chestionarului de adaptare la mediul studențesc și la cerințele academice, elaborat de Svetlana Rusnac, și a Scalei Locus of Control elaborată de Rotter. Rezultatele au ilustrat calitatea și dinamica adaptării, dificultățile de adaptare cu care se confruntă studenții internaționali. În același timp, s-a identificat că studenții din diverse țări demonstrează mai frecvent un loc de control internalist. Pentru a verifica relația dintre adaptarea psihosocială și locul de control, a fost utilizat testul de corelație Pearson. Am identificat asocieri pozitive puternice între locul intern al controlului și capacitatea de a satisface nevoile sociocomunicative și socioeconomice (nivel macrosocial de adaptare). În cazul adaptării la nivel mezosocial, locul controlului intern corelează pozitiv cu comunicarea cu rudele, prietenii, colegii de facultate și profesorii. Nu au fost identificate asocieri între locul controlului și adaptare la nivel microsocial, cu excepția necesității de identificare profesională, care corelează pozitiv cu locul de control  intern. Astfel, s-a stabilit rolul convingerilor despre deținerea de posibilități și resurse proprii, asumarea responsabilităților personale pentru calitatea comunicării interpersonale în adaptarea psihosocială a studenților internaționali.

Cuvinte-cheie
psychosocial adjustment, locus of control, international students,

adaptare psihosocială, locus of control, studenţi internaţionali