Практические аспекты общения в публичной организации (на примере претуры сектора Ботаника Муниципия Кишинэу)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1033 0
SM ISO690:2012
SVETLICINAIA, Rodica. Практические аспекты общения в публичной организации (на примере претуры сектора Ботаника Муниципия Кишинэу) . In: Moldoscopie, 2008, nr. 1(40), pp. 45-62. ISSN 1812-2566.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(40) / 2008 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Практические аспекты общения в публичной организации (на примере претуры сектора Ботаника Муниципия Кишинэу)

Pag. 45-62

Svetlicinaia Rodica
 
Молдавский Государственный Университет
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Communication is an inherent element in the public institutions activity, in the context of the role of the communication to conect people each other in the evoluated medium. Also, the communication process follows to realise some goals and the conveyance of the specificaly semnifications through the transmited message, the process which inclines to the one image creation and the strengthening of the citizens adhesion with administrators. The communication evolution in the area of the public institutions suppose the realization of the some desideratum: the frame of the norms of communication with subordinates or with the members of the collective, the status function wich compel the person to talk in public, the efficiency of the communication process of the decizional factors, and of the whole collective from the administrative body, transforming into an efficient regulation instrument of the decizional operations regarding the whole community, the communication emprovment in the public institutions, and improvment of the public services quality sweared to citizens. Inobservance of the communications norms and rules has as consequences: in particulary the efficiency diminish of the public institution activity and the citizens dissapointment reffering to their activity, and in generally, the state authorities. For this purpose is necessary to detect the ways and mechanisms of the strengthening and accomplishment of the efficiently communication process in the public institutions area. Comunicarea constituie un element inerent în activitatea instituŃiilor publice, în ceea ce priveste rolul ei de a-i pune pe oameni în legătură unii cu ceilalŃi, în mediul în care evoluează. De asemenea, în procesul de comunicare se urmăreste realizarea anumitor scopuri si transmiterea anumitor semnificaŃii prin mesajul transmis; proces care tinde spre crearea unei imagini si consolidarea adeziunii cetăŃenilor cu administratorii.

EvoluŃia comunicării în cadrul instituŃiilor publice presupune realizarea unui sir de deziderate: cadrul normelor în care se desfăsoară comunicarea cu subalternii, sau cu membrii colectivităŃii; statutul funcŃiei ce oblig-ă persoana să vorbească în public; optimizarea procesului de comunicare a factorilor de decizie, cît si a întregului colectiv din organul administrativ în sine; transformarea lui într-un instrument de reglementare eficientă a operaŃiunilor decizionale, ce privesc întreaga comunitate; raŃionalizarea comunicării în instituŃiile publice si îmbunătăŃirea calităŃii serviciilor publice prestate cetăŃenilor. Nerespectarea normelor si regulilor de comunicare are ca consecinŃe scăderea eficacităŃii activităŃii instituŃiei publice si dezamăgirea cetăŃenilor în ceea ce priveste activitatea acestora, în particular si ale activităŃii autorităŃilor de stat, în general. În acest scop este necesar de a detecta care sunt căile si mecanismele de consoli-dare si perfecŃionare a procesului de comunicare eficientă în cadrul instituŃiilor publice.