Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
788.8:786.2:78.071.1 (1) |
Muzică (1833) |
![]() TARAN, Vladimir. Elemente naționale și universale în ciclul Patru piese pentru fagot și pian de Oleg Negruța. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), 17 iunie 2019, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2019, Rezumate, pp. 48-49. ISBN 978-9975-68-371-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică) Rezumate, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)" Chişinău, Moldova, 17 iunie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 788.8:786.2:78.071.1 | ||||||
Pag. 48-49 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Oleg Negruța este un reputat compozitor din Republica Moldova, care a semnat numeroase lucrări instrumental-camerale și orchestrale. Una din particularitățile de bază ale creației acestui compozitor o constituie lucrul cu tematismul folcloric, îmbinat cu diferite elemente preluate din jazz și din muzica academică. Aceste îmbinări surprind prin prospețimea lor imprimând discursului muzical o expresivitate aparte, generând o gândire axată pe stilistica concertului instrumental cu particularitățile acesteia ce includ virtuozitatea, spontaneitatea, spiritul de competiție între partidele instrumentale, strălucirea cadențelor solistice. În majoritatea lucrărilor lui O. Negruța persistă sinteza genurilor muzicii academice cu jazz-ul și cu muzica populară. Aceasta se manifestă cel mai pregnant în abordarea ritmico-intonativă a materialului muzical, dând naștere unor fuziuni stilistice interesante marcate de profesionalism, gust artistic, dar și o bună cunoaștere a compoziției. Ciclul Patru piese pentru fagot și pian scris în 1994 este alcătuit din piese separate inspirate din folclorul orășenesc. Totodată descoperim aici și utilizarea unor genuri caracteristice pentru muzica academică din epoca romantismului (nocturna, mazurca). Îmbinând elementele folclorice cu cele preluate din moștenirea muzicală universală autorul manifestă o bogată fantezie componistică implicând tot ambitusul fagotului, explorând din plin particularitățile lui tehnice și interpretative. Ciclul de patru piese semnat de O. Negruța reprezintă un material muzical foarte variat sub aspect componistic și interpretativ, bazat pe cele mai diverse mijloacele de expresie și agogice. Creațiile menționate sunt recomandate pentru interpreții de nivel intermediar și avansat. Acestea pot fi incluse atât în repertoriul didactic în instituțiile de învățământ muzical cât și în repertoriul de concert al muzicienilor profesioniști și în programele diferitor festivaluri și concursuri. |
||||||
Cuvinte-cheie Oleg Negruţa, ciclu instrumental, fagot, scherzo, doină, hora, nocturnă, burlescă |
||||||
|