Analiza compozițională a ciclului de miniaturi Omagii de Serafim Buzilă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
189 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-21 17:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.083:78.071.1 (3)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
ROMAN, Ruslana. Analiza compozițională a ciclului de miniaturi Omagii de Serafim Buzilă. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția a V-a, 24 septembrie 2019, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2019, Ediția a V-a, pp. 52-53. ISBN 978-9975-68-377-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)
Ediția a V-a, 2019
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)"
Ediția a V-a, Chişinău, Moldova, 24 septembrie 2019

Analiza compozițională a ciclului de miniaturi Omagii de Serafim Buzilă

CZU: 78.083:78.071.1

Pag. 52-53

Roman Ruslana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 9 martie 2023


Rezumat

Ciclurile de miniaturi se bucură de o atenție permanentă din partea compozitorilor. În creația compozitorilor din Republica Moldova, acest gen demonstrează o varietate de structuri compoziționale, care se manifestă în numărul diferit de părți, în diversitatea tempourilor și a caracteristicilor de gen. Analiza comparată a unui număr considerabil de cicluri ne permite să identificăm două tendințe opuse. Una din ele este determinată de preferința soluțiilor “normative” (utilizarea anumitor scheme-tip, evidențierea în cicluri a acelorași “puncte de sprijin” etc.). Cealaltă tendință relevă aspirația spre soluții alternative, spre depășirea unor modele de gen. Studierea ciclurilor conduce la concluzia că forma lor este prezentată destul de variat. În ceea ce privește numărul de părți componente, putem evidenția cicluri având de la două până la zece părți. Ciclul de miniaturi Omagii de Serafim Buzilă se bazează pe contrastarea pieselor după tempo. Un alt factor principal îl constituie aspectul arhitectonic al pieselor componente. Majoritatea lor sunt scrise în formă tripartită simplă (excepție fac piesele nr.4, 6, 9).

Cuvinte-cheie
compozitori din Republica Moldova, ciclurile și culegerile compozitorilor din Republica Moldova, Serafim Buzilă