Percepția profesorilor din învățământul primar asupra dezvoltării competențelor de cercetare / investigaționale în cadrul orelor de științe ale naturii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
313 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 13:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.016:502 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (701)
SM ISO690:2012
IORDACHE (NEAGU), Marieta, BOCANCEA, Viorel. Percepția profesorilor din învățământul primar asupra dezvoltării competențelor de cercetare / investigaționale în cadrul orelor de științe ale naturii. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 4(30), pp. 141-151. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.141-151
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(30) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Percepția profesorilor din învățământul primar asupra dezvoltării competențelor de cercetare / investigaționale în cadrul orelor de științe ale naturii

Perception of primary education teachers on the development of research skills in nature science classes

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v30i4.141-151
CZU: 373.3.016:502

Pag. 141-151

Iordache (Neagu) Marieta, Bocancea Viorel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2023


Rezumat

Articolul prezintă aspectele esențiale ale influenței percepției profesorilor asupra dezvoltării competențelor investigative ale elevilor de vârsta școlară mică în contextul schimbărilor radicale ale societății și, respectiv, ale sistemului de învățământ. Sunt prezentate rezultatele cercetării privind identificarea opiniilor, percepțiilor, atitudinilor și motivațiile cadrelor didactice în ceea ce privește alegerea unor strategii didactice și utilizarea acestora în dezvoltarea competențelor de cercetare / investigaționale la elevii din învățământul primar, în cadrul predării disciplinei Științe ale naturii, ținând cont de influența componentelor autonome ale dezvoltării școlarului mic

The article presents essential aspects of the influence of teachers' perception on the development of investigative skills of young school-aged students in the context of radical changes in society and also in the education system. The results of this research are presented regarding the identification of teachers' opinions, perceptions, attitudes and motivations concerning the choice of teaching strategies and their use in the development of investigative skills in primary education students, within the teaching of the Natural Sciences discipline, taking into account the influence of autonomous components of the development of the young schoolchild.

Cuvinte-cheie
competență școlară, competențe de cercetare / investigaționale, ştiinţe ale naturii, învăţământ primar,

school competence, investigative competences, natural sciences, primary education