Cyberbullying: o problemă recurendă între adolescenți
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
172 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 20:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:004.738.5=111 (1)
Psihologie (3398)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (522)
SM ISO690:2012
MOLISTEANU, Pavel. Cyberbullying: an occurring problem amongst teenagers. In: Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPC, 2022, Ediția 3, pp. 245-252. ISBN 978-9975-46-681-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia din perspectiva conceptului Clasa Viitorului
Ediția 3, 2022
Conferința "Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului"
3, Chisinau, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Cyberbullying: o problemă recurendă între adolescenți

Cyberbullying: an occurring problem amongst teenagers

CZU: 159.922.8:004.738.5=111

Pag. 245-252

Molisteanu Pavel
 
Universitatea Americană din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

The purpose of this study was to pinpoint the psychological and social elements that influence cyberbullying among teenage pupils. A questionnaire created specifically for the needs of this study was employed to implement the descriptive technique. The statistical analysis software SPSS23 was used to analyze the data. The research sample consisted of 2000 pupils, both male and female, were included (1000 males and 1000 females). The findings indicated that the respondents' responses to psychological factors at the significance level ( = 0.05) varied statistically significantly from one another. These psychological factors included neglecting the family because they were constantly busy and had no time to sit down and talk with them. The study suggested that it is crucial to teach the family about the dangers of cyberbullying to help their children stay away from it.

Scopul acestui studiu a fost de a identifica elementele psihologice și sociale care influențează hărțuirea cibernetică în rândul elevilor adolescenți. Un chestionar creat special pentru nevoile acestui studiu a fost folosit pentru a pune în aplicare tehnica descriptivă. Software-ul de analiză statistică SPSS23 a fost utilizat pentru a analiza datele. Eșantionul de cercetare a constat în 2000 de elevi, atât bărbați, cât și femei, au fost incluși (1000 de bărbați și 1000 de femei). Constatările au indicat că răspunsurile respondenților la factorii psihologici la nivelul de semnificație (p = 0,05) au variat statistic semnificativ unul față de celălalt. Acești factori psihologici au inclus neglijarea familiei pentru că erau în permanență ocupați și nu aveau timp să se așeze și să vorbească cu ei. Studiul a sugerat că este esențial să învățăm familia despre pericolele hărțuirii cibernetice pentru a-și ajuta copiii să stea departe de ea.

Cuvinte-cheie
cyberbullying, Internet, school students, Abu Dhabi,

cyberbullying, Internet, studenți școlari, Abu Dhabi.