Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul compozitorului Oleg Negruţa
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
236 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
788.6:78.071.1(478) (2)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
MUŞAT, Serghei, CHICIUC, Natalia. Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul compozitorului Oleg Negruţa. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția I-a, 23 iunie 2015, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2015, Ediția I-a, pp. 49-50. ISBN 978-9975-9617-6-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)
Ediția I-a, 2015
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)"
Ediția I-a, Chişinău, Moldova, 23 iunie 2015

Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul compozitorului Oleg Negruţa

CZU: 788.6:78.071.1(478)

Pag. 49-50

Muşat Serghei1, Chiciuc Natalia2
 
1 Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi,
2 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2023


Rezumat

Reprezentant al generaţiei de compozitori basarabeni născuţi în perioada interbelică, Oleg Negruţa a reuşit, încă de la începuturile carierei sale, să realizeze, printr-o evoluţie rectilinie, o seamă de lucrări. Repertoriul său componistic pentru instrumentele solistice cu acompaniament, dintre care se evidenţiază, bineînţeles, opusurile dedicate clarinetului, este unul important pentru arta muzicală autohtonă. Într-un vast areal de genuri, acesta confirmă ataşamentul constant al compozitorului la ideea şcolii profesioniste basarabene. Lucrări elocvente, în acest sens, pot fi considerate trei piese pentru clarinet şi pian: Improvizaţie, Fantezie pe o temă de Paganini şi Elegie. Or, articolul de faţă are menirea de a desfăşura într-un mod analitic unele aspecte specifice limbajului negruţian, iar, mai mult, de a sublinia măiestria autorului de a îmbina unele elemente folclorice cu altele specifice jazz-ului, ambele tratate corespunzător muzicii academice.

Cuvinte-cheie
clarinet, acompaniament, repertoriu, improvizaţie, temă cu variaţiuni, elegie