Articolul precedent |
Articolul urmator |
236 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
788.6:78.071.1(478) (2) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 MUŞAT, Serghei, CHICIUC, Natalia. Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul compozitorului Oleg Negruţa. In: Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică), Ed. Ediția I-a, 23 iunie 2015, Chişinău. Chişinău: "VALINEX" SRL, 2015, Ediția I-a, pp. 49-50. ISBN 978-9975-9617-6-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică) Ediția I-a, 2015 |
||||||
Conferința "Patrimoniul muzical din Republica Moldova (folclor şi creaţie componistică)" Ediția I-a, Chişinău, Moldova, 23 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 788.6:78.071.1(478) | ||||||
Pag. 49-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reprezentant al generaţiei de compozitori basarabeni născuţi în perioada interbelică, Oleg Negruţa a reuşit, încă de la începuturile carierei sale, să realizeze, printr-o evoluţie rectilinie, o seamă de lucrări. Repertoriul său componistic pentru instrumentele solistice cu acompaniament, dintre care se evidenţiază, bineînţeles, opusurile dedicate clarinetului, este unul important pentru arta muzicală autohtonă. Într-un vast areal de genuri, acesta confirmă ataşamentul constant al compozitorului la ideea şcolii profesioniste basarabene. Lucrări elocvente, în acest sens, pot fi considerate trei piese pentru clarinet şi pian: Improvizaţie, Fantezie pe o temă de Paganini şi Elegie. Or, articolul de faţă are menirea de a desfăşura într-un mod analitic unele aspecte specifice limbajului negruţian, iar, mai mult, de a sublinia măiestria autorului de a îmbina unele elemente folclorice cu altele specifice jazz-ului, ambele tratate corespunzător muzicii academice. |
||||||
Cuvinte-cheie clarinet, acompaniament, repertoriu, improvizaţie, temă cu variaţiuni, elegie |
||||||
|