Profesorul eficient – între posibilitate și realitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
202 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 17:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Profesorul eficient – între posibilitate și realitate. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2021, nr. 2(14), pp. 111-117. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(14) / 2021 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Profesorul eficient – între posibilitate și realitate

The efficient teacher – between possibility and reality

CZU: 37.091

Pag. 111-117

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2023


Rezumat

Interesul pentru descrierea cât mai detaliată a modelului de profesor eficient vine în nevoia de a acționa pe acele componente care sunt susceptibile de formare, pornind de la premisa că, la fel ca în alte domenii, profesionalizarea este posibilă și în domeniul educație. Profesionalizarea activității didactice nu trebuie să însemne doar asimilarea sistematică a unor competențe fixate prin niște standarde ci și capacitatea de a utiliza euristic și creativ competențele formate, în contexte educaționale concrete și relativ imprevizibile.

The interest for the most detailed description of the effective teacher model comes in the need to act on those components that are susceptible to training, starting from the premise that, as in other fields, professionalization is possible in the field of education. The professionalization of the didactic activity must not only mean the systematic assimilation of some competences set by some standards but also the capacity to use heuristically and creatively the formed competencies, in concrete and relatively unpredictable educational contexts.

Cuvinte-cheie
profesor eficient, predare eficientă, profesionalizm,

efficient teacher, efficient teaching, professionalism