Recuperarea precoce a tulburării fonologice la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
185 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 10:12
SM ISO690:2012
HACEATREAN, Olesea. Recuperarea precoce a tulburării fonologice la preșcolari. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 2, pp. 147-155. ISBN 978- 9975-46-348-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 2, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Recuperarea precoce a tulburării fonologice la preșcolari


Pag. 147-155

Haceatrean Olesea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2023


Rezumat

Articolul se axează pe problema influenței tulburărilor fonologice de limbaj și a importanței recuperării precoce la preșcolari în contextul conştiinţei fonologice şi a conştiinţei fonemice. Studiile și cercetările descrise în articolul dat accentuează importanța subcomponentelor conştiinţei fonologice: conştiinţa fonemului, conştiinţa silabei, conştiinţa ritmului, conştiinţa cuvântului şi conştiinţa propoziţiei în elaborarea managementului recuperării precoce la preșcolari. Diferite abordări fonologice şi fonetice susțin etiologia tulburărilor specifice de limbaj și stau la baza acțiunilor concrete în recuperarea acestora la preșcolari.

The article focuses on the influence of phonological disorders of speech and the importance of early rehabilitation of preschoolers in the context of: phonological awareness and phonemic awareness. Researches described in article emphasizes the importance given subdivisions phonological awareness: phoneme awareness, syllable awareness, rhythm awareness, word awareness and sentence awareness in early recovery management development in preschoolers. Different phonological and phonetic approaches support specific etiology of language disorders and underlying concrete actions in recovering preschoolers.

Cuvinte-cheie
tulburări fonologice, constiință fonologică, preşcolari, limbajul citit-scris,

phonological disorders, phonological awareness, preschoolers, read-written language