Bariere și stimulente pentru inființarea noilor afaceri de catre tinerii antreprenori
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
273 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 21:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.411:344.722-053.6(478) (1)
Procese în management (19)
Drept penal special. Drept penal militar, maritim, aviatic (46)
SM ISO690:2012
DELIU, Natalia. Bariere și stimulente pentru inființarea noilor afaceri de catre tinerii antreprenori. In: Strategii și politici de management în economia contemporană, Ed. 7, 9-10 iunie 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Ediţia 7, pp. 318-322. DOI: https://doi.org/10.53486/icspm2022.49
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii și politici de management în economia contemporană
Ediţia 7, 2022
Conferința "Strategii și politici de management în economia contemporană"
7, Chişinău, Moldova, 9-10 iunie 2022

Bariere și stimulente pentru inființarea noilor afaceri de catre tinerii antreprenori

Barriers and incentives for business start-ups by young entrepreneurs

DOI:https://doi.org/10.53486/icspm2022.49
CZU: 005.411:344.722-053.6(478)
JEL: A29, L26, E24, E29

Pag. 318-322

Deliu Natalia
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 9 februarie 2023


Rezumat

Reducing youth unemployment is one of the major challenges facing most governments in the world for decades to come. Within the framework of potential efforts and strategies to boost employment and job creation for young people, entrepreneurship is increasingly accepted as an important means and a valuable additional strategy to create jobs and improve livelihoods and economic independence of young people. It is an innovative approach to integrating youth into today’s changing labour markets. In the paper, the author presents the problems of functioning of entrepreneurship for young people, which are identified in the modern scientific literature, but also the results of their own research conducted among young people. The survey of young entrepreneurs from the Republic of Moldova served as the basis for the results and conclusions.

Cuvinte-cheie
antreprenoriat, procesul antreprenorial, antreprenoriat pentru tineri, tineri antreprenori, provocări, ţări în curs de dezvoltare, durabilitate, antreprenoriat durabil