Rolul competenței interculturale în comunicarea didactică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
169 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 12:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.43 (34)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
PETRENCO, Liuba. Rolul competenței interculturale în comunicarea didactică . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.3, pp. 67-72. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-654-7. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p67-72
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.3, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Rolul competenței interculturale în comunicarea didactică

The role of intercultural competence in teaching communication

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v3.25-03-2022.p67-72
CZU: 37.013.43

Pag. 67-72

Petrenco Liuba
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

The present and the future of modern didactics are inextricably linked to interculturality. Cultural diversity and intercultural communication are ―beneficial opportunities for coexistence in an age and in an increasingly open world, where the highest, strongest walls of isolation have collapsed‖. Interculturality, as its ―ruler‖ of practical life, including school life, characterizes social and personal behavior. Respectively, the coexistence of members of a group or a community in an environment guided by intercultural norms and their collaboration in establishing and developing a non-conflict climate become institutional values of interpersonal relationships.

Cuvinte-cheie
interculturality, intercultural competence, didactic communication, social behavior