Problema comportamentului deviant la persoane cu dizabilitate mintală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
261 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.76:316.624 (1)
Psihologie (3416)
Psihologie socială (983)
SM ISO690:2012
MAXIMCIUC, Victoria. Problema comportamentului deviant la persoane cu dizabilitate mintală . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 156-160. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p156-160
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Problema comportamentului deviant la persoane cu dizabilitate mintală

The problem of deviant behaviour in people with mental disabilities

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p156-160
CZU: 159.922.76:316.624

Pag. 156-160

Maximciuc Victoria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

This article is aimed at the study of deviant behaviour in children with intellectual disabilities. It is well known that mental disability has a negative impact on the functioning of the emotional-volitional sphere and as a result facilitates the development of behavioural disorders. The lack of self-regulation, the underdevelopment of thinking manifested by the lack of criticism leads to the impossibility of choosing a correct model of relationship with those around us. This research issue is better studied in the psychology of personality, development and education. A theoretical study is shown, the research problem is argued, general and specific objectives are formulated, research tools are described and preliminary results as well as the theoretical-practical significance of the paper.

Cuvinte-cheie
Intellectual disability, adolescent, Deviant behaviour, behavioural disorder, mechanisms, factors