Strategii ale intervenției recuperative complexe a copiilor cu dizabilități auditive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
183 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.353.025 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
CIUBOTARU, Natalia. Strategii ale intervenției recuperative complexe a copiilor cu dizabilități auditive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 146-151. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p146-151
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.1, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Strategii ale intervenției recuperative complexe a copiilor cu dizabilități auditive

Strategies for complex recovery intervention for children with hearing disability

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p146-151
CZU: 376.353.025

Pag. 146-151

Ciubotaru Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2023


Rezumat

Strategies specific to the complex recovery intervention of children with hearing disabilities use both the methodology of modern education and the set of traditional methods, processes, procedures and means, by applying them in a manner as appropriate as possible to the instructional-educational context. The main educational goal in working with children with hearing disabilities is to form an effective way of communication, which will allow them to adapt very well to the life of the community and to offer independence. The development of verbal communication thus becomes the result of a collaborative participation carried out by the teacher together with the students, who complete the work plan with their own interests, desires for knowledge and intellectual activity.

Cuvinte-cheie
hearing disability, Strategies, educational process, demutization, total communication, inclusion