Articolul precedent |
Articolul urmator |
183 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 17:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.353.025 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629) |
SM ISO690:2012 CIUBOTARU, Natalia. Strategii ale intervenției recuperative complexe a copiilor cu dizabilități auditive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 146-151. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p146-151 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p146-151 | ||||||
CZU: 376.353.025 | ||||||
Pag. 146-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Strategies specific to the complex recovery intervention of children with hearing disabilities use both the methodology of modern education and the set of traditional methods, processes, procedures and means, by applying them in a manner as appropriate as possible to the instructional-educational context. The main educational goal in working with children with hearing disabilities is to form an effective way of communication, which will allow them to adapt very well to the life of the community and to offer independence. The development of verbal communication thus becomes the result of a collaborative participation carried out by the teacher together with the students, who complete the work plan with their own interests, desires for knowledge and intellectual activity. |
||||||
Cuvinte-cheie hearing disability, Strategies, educational process, demutization, total communication, inclusion |
||||||
|