Articolul precedent |
Articolul urmator |
202 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-06 09:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.353:159.923 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Adriana, APOSTOL, Elena. Interconexiune între personalitate și cogniție la școlarul mic cu dizabilitate de auz . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.1, pp. 110-114. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-652-3. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p110-114 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.1, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v1.25-03-2022.p110-114 | ||||||
CZU: 376.353:159.923 | ||||||
Pag. 110-114 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article presents general information about the notion of personality and its subsystems, focusing on the cognitive subsystem in young schoolchildren with hearing impairments. Likewise, the article presents the description of the application tests for the evaluation of cognitive functioning. At the same time, this explains the interconnection between personality and cognition, emphasizing the importance of cognitive stimulation in young students with hearing impairments. |
||||||
Cuvinte-cheie personality, subsystems, cognition, hearing impaired student, interconnection, cognitive stimulation |
||||||
|