Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
322 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 16:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
614.21(478) (4) |
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (881) |
SM ISO690:2012 ARTENI, Ion, CRASIUC, Iurii, GUZUN, Vasile. Implementarea sistemului de management al calităţii în cadrul IMSP Spitalul Clinic Municipal ,,Gheorghe Paladi” . In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2022, nr. 2(73-S), pp. 124-131. ISSN 1857-0011. DOI: https://doi.org/10.52692/1857-0011.2022.2-73.21 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale | ||||||
Numărul 2(73-S) / 2022 / ISSN 1857-0011 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52692/1857-0011.2022.2-73.21 | ||||||
CZU: 614.21(478) | ||||||
Pag. 124-131 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sistemul de management al calității poate fi definit ca un ansamblu de acțiuni și măsuri planificate referitoare la calitatea care garantează că produsul realizat îndeplinește condițiile de calitate prescrise de o documentație elaborată în conformitate cu standardele europene [EN] sau internaționale (ISO). În cadrul Instituției Medico Sanitare Publice Spitalul Clinic Municipal ,,Gheorghe Paladi”, începând cu anul 2008, a fost creat Consiliul Calităţii, care este un organ colectiv de lucru prin care se urmărește să se reducă sau să elimine non-conformitățile existente depistate şi ameliorării calității serviciilor prestate. Managementului calității, de rând cu managementul resurselor umane, financiar şi strategic, reprezintă o parte integrantă a managementului general al spitalului şi este o componentă definitorie a politicii instituționale şi a strategiei de dezvoltare, ca furnizor de servicii medicale. Consiliul calității s-a manifestat ca o structură importantă în cadrul spitalului, având la baza activității sale principii de autonomie, autocontrol, evaluarea activității subdiviziunilor instituţiei, aplicând principiul de audit intern cu dreptul de a da recomandări în scopul sporirii nivelului calităţii serviciilor medicale prestate. În condițiile actuale de creștere a concurenței între instituțiile medico-sanitare, Spitalul Clinic Municipal ,,Gheorghe Paladi” este motivat să participe activ la aplicarea prevederilor şi regulamentelor privind asigurarea calităţii, să elaboreze şi să susțină procesele de îmbunătățire continuă a calităţii în instituţie. |
||||||
Cuvinte-cheie Consiliul Calității, calitatea serviciilor medicale, Managementul calităţii, Council of Quality, quality of medical services, instituţional quality management, Совет по качеству, качество медицинских услуг, менеджмент качества |
||||||
|