Inteligența artificială și impactul ei asupra serviciilor financiare: provocări și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
763 162
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 11:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
004.8:336.71 (1)
Inteligență artificială (307)
Monedă. Sistem monetar. Bănci. Bursa de mărfuri (777)
SM ISO690:2012
PISANIUC, Maia. Inteligența artificială și impactul ei asupra serviciilor financiare: provocări și perspective. In: Strategii și politici de management în economia contemporană, Ed. 7, 9-10 iunie 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Ediţia 7, pp. 45-54. DOI: https://doi.org/10.53486/ICSPM2022.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Strategii și politici de management în economia contemporană
Ediţia 7, 2022
Conferința "Strategii și politici de management în economia contemporană"
7, Chişinău, Moldova, 9-10 iunie 2022

Inteligența artificială și impactul ei asupra serviciilor financiare: provocări și perspective

Artificial intelligence and its impact on financial services: challenges and prospects

DOI:https://doi.org/10.53486/ICSPM2022.07
CZU: 004.8:336.71
JEL: G10

Pag. 45-54

Pisaniuc Maia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 31 ianuarie 2023


Rezumat

Inteligența artificială (IA) este un instrument puternic, deja utilizat pe scară largă în serviciile financiare, precum și în diverse activități economice. IA constă în utilizarea computerelor și a algoritmilor în vederea sporirei și simulării inteligenței umane, ceea ce permite recunoașterea tiparelor adaptive folosind volume mari de date și metode statistice moderne pentru a oferi răspunsul „cel mai bun prevăzător” la orice set de probleme. Utilizarea acestuia are un mare potential, cu impact pozitiv în situațiile în care companiile îl implementează cu suficientă prudență. În aceast articol s-au analizat avantajele și dezavantajele aplicațiilor IA în serviciile financiare: precum și impactul acestora asupra băncilor din Republica Moldova. De asemenea am analizat impactul asupra forței de muncă, și necesitatea revizuirea pregătirii specialiștilor în acest domeniu. Am pus în evidență analiza unei serii de aplicații specifice: generarea alfa și administrarea în gestionarea activelor, chatbots și asistenți virtuali, subscriere, extinderea managerului de relații, detectarea fraudelor, și tranzacționare algoritmică în domeniul bancar, inclusiv gestionarea riscurilor.

Cuvinte-cheie
inteligenţă artificială, servicii financiare, prudenţă, risc,

Artificial Intelligence, financial services, prudence, Risk