Articolul precedent |
Articolul urmator |
763 162 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-29 11:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
004.8:336.71 (1) |
Inteligență artificială (307) |
Monedă. Sistem monetar. Bănci. Bursa de mărfuri (777) |
SM ISO690:2012 PISANIUC, Maia. Inteligența artificială și impactul ei asupra serviciilor financiare: provocări și perspective. In: Strategii și politici de management în economia contemporană, Ed. 7, 9-10 iunie 2022, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2022, Ediţia 7, pp. 45-54. DOI: https://doi.org/10.53486/ICSPM2022.07 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Strategii și politici de management în economia contemporană Ediţia 7, 2022 |
|||||||
Conferința "Strategii și politici de management în economia contemporană" 7, Chişinău, Moldova, 9-10 iunie 2022 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/ICSPM2022.07 | |||||||
CZU: 004.8:336.71 | |||||||
JEL: G10 | |||||||
Pag. 45-54 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Inteligența artificială (IA) este un instrument puternic, deja utilizat pe scară largă în serviciile financiare, precum și în diverse activități economice. IA constă în utilizarea computerelor și a algoritmilor în vederea sporirei și simulării inteligenței umane, ceea ce permite recunoașterea tiparelor adaptive folosind volume mari de date și metode statistice moderne pentru a oferi răspunsul „cel mai bun prevăzător” la orice set de probleme. Utilizarea acestuia are un mare potential, cu impact pozitiv în situațiile în care companiile îl implementează cu suficientă prudență. În aceast articol s-au analizat avantajele și dezavantajele aplicațiilor IA în serviciile financiare: precum și impactul acestora asupra băncilor din Republica Moldova. De asemenea am analizat impactul asupra forței de muncă, și necesitatea revizuirea pregătirii specialiștilor în acest domeniu. Am pus în evidență analiza unei serii de aplicații specifice: generarea alfa și administrarea în gestionarea activelor, chatbots și asistenți virtuali, subscriere, extinderea managerului de relații, detectarea fraudelor, și tranzacționare algoritmică în domeniul bancar, inclusiv gestionarea riscurilor. |
|||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă artificială, servicii financiare, prudenţă, risc, Artificial Intelligence, financial services, prudence, Risk |
|||||||
|