Articolul precedent |
Articolul urmator |
316 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-24 19:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.02 (112) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2142) |
SM ISO690:2012 BUNDĂ, Carmen. Competența didactică în context general și specific, cu referință la învățământul primar. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. II, pp. 6-9. ISBN 978-9975-50-296-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 11, Vol. II, 2022 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.02 | ||||||
Pag. 6-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The concept of didactic competence defines, therefore, the set of declarative, procedural and attitudinal knowledge, activated in planning and achieving the general and specific objectives of the educational process, at all its levels (preschool, primary, secondary / gymnasium and high school and professional; university / bachelor's degree, master's degree, doctorate), organized formally, through the educational subjects, included in the education plan, but also non-formally, through extracurricular activities that complement and deepen school activities. |
||||||
Cuvinte-cheie didactic competence, attitudinal knowledge, procedural knowledge, attitudinal knowledge, curriculum |
||||||
|