Transformarea digitală a IMM din UE: provocări și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
324 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 09:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
334.7:004(4) (1)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (979)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189)
SM ISO690:2012
COZNIUC, Octavian. Transformarea digitală a IMM din UE: provocări și perspective. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. I, pp. 182-185. ISBN 978-9975-50-296-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 11, Vol. I, 2022
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022

Transformarea digitală a IMM din UE: provocări și perspective

CZU: 334.7:004(4)

Pag. 182-185

Cozniuc Octavian
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

The present paper represents a theoretical-methodological foray into identifying the possi-bilities of digital transformation of SMEs in the EU. For SMEs, in a post-pandemic context, digitization was a lever to ensure economic performance, an opportunity to optimize costs, to penetrate new markets, to survive in an extremely difficult context. Thus, we can note that with the intensification of competition, SMEs are obliged to identify competitive advantages that will make them much more attractive and compe-titive on the market. The multiple challenges brought by the pandemic have created major difficulties in the supply of raw materials and materials, in selling its products/services, but also in penetrating new markets. In this context, digitization becomes a pressing necessity for EU SMEs that want to stay in the market. The research methodology focused on the use of multiple research methods such as: analysis and synthesis, induction and deduction, abduction, qualitative analysis. Finally, we believe that the EU objectives regarding the digital transformation of SMEs will save the small and medium-sized enterprise sector, help them become competitive, viable and much more flexible in the market. The implementation of information technologies, platforms and programs in business will help SMEs to optimize costs, increase turnover and economic performance, but also to access new markets.

Cuvinte-cheie
digitization, information technologies, IMM, digital transformation of IMM