Articolul precedent |
Articolul urmator |
352 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 22:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[78.071.1+78.087.6](478)(092) (1) |
Muzică (1810) |
SM ISO690:2012 BUGOR, Elena, BEREZOVICOVA, Tatiana. Creația vocală timpurie a lui Alexei Stârcea: imagini muzical-poetice, aspecte interpretative. In: CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: 2022, p. 17. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
CULTURA ȘI ARTA: cercetare, valorificare, promovare 2022 | ||||||
Conferința "Cultura și arta: cercetare, valorificare, promovare" 1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: [78.071.1+78.087.6](478)(092) | ||||||
Pag. 17-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul este dedicat creației vocale a lui Alexei Stârcea, vestitul compozitor, cântăreț, pedagog (1919–1974). Anii 1946–1955 au fost pentru A. Stârcea o perioadă de căutare, de dobândire a primelor abilități profesionale, dar și de creștere artistică treptată. Romanțele timpurii reprezintă exemple ale liricii de dragoste, întruchipând capacitatea compozitorului de a transmite prin mijloace muzicale cele mai profunde sentimente umane. Unele piese vocale semnate în perioada de referință, cum sunt Spre apus (День вечереет) pe versurile lui F. Tiutcev sau Cere sufletul meu (Так и рвется душа) pe versurile lui A. Kolțov, au intrat în tezaurul muzical național, fiind incluse în repertoriul concertistic și pedagogic contemporan. Romanțele timpurii ale lui A. Stârcea sunt analizate din diferite puncte de vedere, precum forma, conținutul poetic, interacțiunea muzicii cu text literar, limbaj muzical (în deosebi particularitățile liniei melodice), aspecte ale interpretării vocale. |
||||||
Cuvinte-cheie Alexei Stârcea, culminație, imagine lirică, linia melodică, ritm, romanţă, text poetic |
||||||
|