Identitatea spectacolelor teatrului moldovenesc academic muzical dramatic de stat „A.S. Puşkin” în anii ’70 ai secolului trecut
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
220 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.08(478)(091) (1)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
KOROLIOVA, Elfrida. Identitatea spectacolelor teatrului moldovenesc academic muzical dramatic de stat „A.S. Puşkin” în anii ’70 ai secolului trecut. In: Arta , 2022, nr. 2(AAV), pp. 78-83. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2022 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Identitatea spectacolelor teatrului moldovenesc academic muzical dramatic de stat „A.S. Puşkin” în anii ’70 ai secolului trecut

Th e performances of the Moldovan Academic Musical Dramatic State Th eater “A.S. Pushkin” in the 1970s

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2022.31-2.11
CZU: 792.08(478)(091)

Pag. 78-83

Koroliova Elfrida
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2023


Rezumat

În articolul de față sunt analizate spectacolele Teatrului Moldovenesc Academic Muzical Dramatic de Stat „A.S. Pușkin”, puse în scenă în anii ’70 ai secolului trecut, în care s-au manifestat identități culturale și civice, și anume: Egor Bulâciov și alții de M. Gorki, Tigrul și hiena de S. Petőfi , Trenul blindat 14-69 de Vs. Ivanov, Romeo și Julieta de W. Shakespeare, În noaptea unei eclipse de lună de M. Karim, Revizorul de N. Gogol, Dincolo de ușa verde de R. Ibraghimbekov, Cerbii albaștri de A. Kolomieț, Un interviu la Buenos Aires de H. Borovik, Slugă la doi stăpâni de C. Goldoni, Cât o fi să mai trăim de O. Iosseliani, Premiul de A. Ghelman, Azilul de noapte de M. Gorki, Solo pentru orologiu de O. Zagradnic, trilogia Cărările, O barcă în pădure și Dulăii de N. Haitov, Ciocârlia de J. Anouilh. De asemenea, în articol sunt examinate și spectacolele marcate de identități culturale, naționale și civice, printre care: Dragostea nu-i sfetnic rău de A. Marinat, Păsările tinereții noastre de I. Druță, Două fete și-o neneacă de V. Alecsandri, Președintele de D. Matcovschi, Amintiri din copilărie și Harap Alb (Amu cică era odată…) după I. Creangă, Tata de D. Matcovsc

Th e present article analyses the performances of the Moldovan Academic Musical Dramatic State Th eater „A.S. Pushkin” staged in the 1970s, in which cultural and civic identities were manifested, and namely: Egor Bulâciov and others by M. Gorki, Th e tiger and the hyena by S. Petőfi , Th e armored train 14-69 by Vs. Ivanov, Romeo and Juliet by W. Shakespeare, On the Night of a Moon Eclipse by M. Karim, Th e Inspector General by N. Gogol, Beyond the Green Door by R. Ibraghimbekov, Th e Blue Deer by A Kolomieț, An interview in Buenos Aires by H. Borovik, Servant to two masters by C. Goldoni, As long as we are going live by O. Iosseliani, Th e Prize by A. Ghelman, Night Asylum by M. Gorki, Solo for the clock by O. Zagradnic, the trilogy Th e Paths, A boat in the forest and Th e Dogs by N. Haitov, Th e Lark by J. Anouilh. Th e article also examines the shows marked by cultural, national and civic identities, among them: Love is not a bad counsel by A. Marinat, Th e Birds of our youth by I. Druță, Two girls and a nanny by V. Alecsandri, Th e Leader by D. Matcovschi, Childhood Memories and Harap Alb (Once upon a time…) by I. Creangă, Father by D. Matcovsc

Cuvinte-cheie
spectacolele, anii ’70 ai secolului trecut, identități culturale, naționale și civice,

A.S. Pushkin, performances, the 1970s, cultural, national and civic identities