Current teaching materials and resources in the development of the study of the romanian language as a foreign language
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
247 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 11:04
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Aliona, VÎNTU, Victoria. Current teaching materials and resources in the development of the study of the romanian language as a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova, 2022, nr. 3 An.1(29), p. 565. ISSN 2345-1467.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova
Numărul 3 An.1(29) / 2022 / ISSN 2345-1467

Current teaching materials and resources in the development of the study of the romanian language as a foreign language

Materiale și resurse didactice actuale în dezvoltarea studiului limbii române ca limbă străină (RLS)


Pag. 565-565

Busuioc Aliona, Vîntu Victoria
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2022


Rezumat

Background. The teaching of Romanian as a foreign language ends up being applied in multilingual communication and multicultural communication and was determined by the visibility it gains due to the increase in the number of foreign students studying in Nicolae Testemitanu SUMPh. Objective of the study. In the current conditions of development in the process of globalization as a phenomenon of transforming the world into a unit, operations have been established to adapt the RLS study necessary for vocational training. Material and Methods. Official documents, analysis method, questionnaire method, analysis method, case study. The teaching materials have been updated to ensure the proper functioning and development of RLS acquisition and research. Results. The experiment was carried out at the Nicolae Testemitanu University, 48 foreign students were involved, first year, study program Medicine no.2. The degree of achievement of the strategic objectives were influenced by the didactic contents of the course, by the didactic objectives, the teaching methods used, the specialization, the level of linguistic competence, age, culture, religion, etc. Modern learning materials have been created and used (learning activities, individual worksheets, documentation sheets, etc.). Conclusions. The contents and teaching materials created have been adapted and the transition from printed to computer-assisted materials, to multimedia, online, on virtual platforms have become modern tools in language teaching.

Introducere. Predarea limbii române ca limbă străină ajunge să fie aplicată în comunicarea multilingvă și comunicarea multiculturală, și a fost determinată de vizibilitatea pe care o capătă datorită creșterii numărului de studenți străini ce studiază la USMF „Nicolae Testemițanu”. Scopul lucrării. În condițiile actuale de dezvoltare, în procesul de globalizare ca fenomen de transformare a lumii într-o unitate, au fost stabilite operațiuni de adaptare a studierii RLS, necesare în cadrul formării profesionale. Material și metode. Documente oficiale, metoda analizei, metoda chestionarului, studiul de caz. Au fost actualizate materialele didactice pentru a asigura o bună funcționare și dezvoltare a însușirii și cercetării RLS. Rezultate. Experimentul a fost realizat la USMF „Nicolae Testemițanu”, au fost implicați 48 de mediciniști străini, anul I, de la Programul de studii Medicină. Gradul de realizare a obiectivelor strategice au fost influențate de conținuturile didactice ale cursului, de obiectivele didactice, de metodele de predare utilizate, de specializare, de nivelul de competență lingvistică, vârstă, cultură, religie etc. Au fost create și utilizate materiale de învățare modernă (activități de învățare, fișe de lucru individuale, fișe de documentare etc.). Concluzii. Conținuturile și materialele didactice create au fost adaptate de la materialele imprimate la cele asistate la calculator, cu suport multimedia, online, pe platforme virtuale, care au devenit instrumente moderne în predarea limbilor străine.

Cuvinte-cheie
didactic contents, didactic materials, Romanian as a foreign language, multilingual and multicultural communication,

materiale didactice, conţinuturi didactice, româna ca limbă străină, comunicarea multilingvă și multiculturală