Articolul precedent |
Articolul urmator |
316 52 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 12:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942:159.923.2 (1) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 MAXIM, Lorena, MAXIM , Dennis Ștefan. Efectele dezvoltării inteligenței emoționale asupra fenomenului actual - stresul. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 78-82. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942:159.923.2 | ||||||
Pag. 78-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The present work aims to identify the extent to which stress is associated with the development of emotional intelligence, in the preadolescent period. In modern society changenis very fast and difficult to manage. It is a real, current, almost impossible to avoid problem, with dimension in all planes. Stress in pre-teenagers is a frequent problem, much more accentuated, considering all the transformation they go through during this period. All thesechanges produce high emotional stress, which most of the time, generates numerous physiological and emotional imbalances. Preteens need to be prepared for present and future needs, must adapt to modern needs and face rapid transformations with corresponding opportunities and risks. |
||||||
Cuvinte-cheie emotional intelligence, development, pre – teenagers, stress, adaptation |
||||||
|