Formarea valorică - condiție a maturității sociale în tranziția la vârsta adultă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
265 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 16:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.3:159.922.8 (1)
Structură socială. Societatea ca sistem social (982)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Adriana. Formarea valorică - condiție a maturității sociale în tranziția la vârsta adultă. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 21 octombrie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 71-74.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2022
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 21 octombrie 2022

Formarea valorică - condiție a maturității sociale în tranziția la vârsta adultă

CZU: 316.3:159.922.8

Pag. 71-74

Popovici Adriana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2022


Rezumat

The article focuses on the study of various scientific research in this field regarding the particularities of training and manifestation of value orientation for adolescents. The authors of the article examine the specific aspects of value formation as a condition of social maturity in the transition from adolescence to adulthood. Value orientations as a component factor of personality structure are studied extensively in general psychology, psychology of personality, social psychology. An essential contribution in the study of value orientations was made by such authors as: V. E. Frankl, L. S. Vygotsky, I. S. Kon, I. V. Kuznetsov, A. V. Mudrik, etc. In this context, the value orientations for adolescents are presented by analyzing the scientific attitude related to various methodological and theoretical approaches. The content given in the article specifies the topicality of the research carried out.

Cuvinte-cheie
adolescent, transition, adult, value orientation, social maturity