Producerea de parfumuri ca parte a industriilor creative: impactul său economic global și local
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
405 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 21:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
665.57:339.13(100+478) (1)
Uleiuri. Grăsimi. Ceruri. Adezivi. Gume. Rășine (111)
Probleme generale ale comerțului. Piața (820)
SM ISO690:2012
BENEA-POPUŞOI, Elina, JILCA, Amalia. Producerea de parfumuri ca parte a industriilor creative: impactul său economic global și local. In: Economica, 2022, nr. 3(121), pp. 25-45. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.025
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(121) / 2022 / ISSN 1810-9136

Producerea de parfumuri ca parte a industriilor creative: impactul său economic global și local

Perfumes Manufacturing as Part of the Creative Industries: Its Global and Local Economic Impact

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.025
CZU: 665.57:339.13(100+478)
JEL: D91, L65, L66, M14.

Pag. 25-45

Benea-Popuşoi Elina, Jilca Amalia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2022


Rezumat

În lucrare am examinat producerea de parfumuri ca parte a industriilor creative și evoluția acesteia. Am investigat mizele economice internaționale ale producerii de parfumuri, arătând că exporturile globale de parfumuri au înregistrat în ultimii ani o evoluție sinusoidală. Am prezentat evoluția exporturilor de parfumuri, precum și Indicatorul Potențialului de Export cu referință la țări și la piețele de export. Mizele economice locale au fost expuse prin prisma lanțurilor de aprovizionare și valorice, arătând impactul economic direct, indirect și indus al industriei parfumurilor. Am abordat preocupările etico-economice legate de testarea pe animale în procesul de producere a parfumurilor. Studiul de caz asupra companiei „Viorica-Cosmetic” S.A. ne-a ajutat să elucidăm impactul local al industriei parfumurilor din Republica Moldova. Am analizat evoluția indicatorilor de performanță economică ai întreprinderii.

The article approaches the production of perfumes as part of the creative industries and its evolution. We investigated the international economic stakes of perfume production, showing that global perfume exports have exhibited a sinusoidal evolution in recent years. We presented the evolution of perfume exports, as well as the Export Potential Indicator with reference to countries and export markets. The local economic stakes were exposed through the lens of supply and value chains, showing the direct, indirect and induced economic impact of the perfume industry. We addressed the ethical and economic concerns related to animal testing in the perfume production process. The case study on the Joint Stock Company “Viorica-Cosmetic” elucidated the local impact of the perfume industry in the Republic of Moldova. We analysed the evolution of the company's economic performance indicators.

Cuvinte-cheie
industria parfumurilor, industrii creative, Responsabilitate Socială Corporativă, lanțuri valorice și de aprovizionare, parfumuri prietenoase animalelor, marcă etică, comportamentul consumatorului,

perfume industry, Creative industries, Corporate Social Responsibility, supply and value chains, animal-friendly fragrances, ethical brand, consumer behaviour