Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
405 59 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 21:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
665.57:339.13(100+478) (1) |
Uleiuri. Grăsimi. Ceruri. Adezivi. Gume. Rășine (111) |
Probleme generale ale comerțului. Piața (820) |
SM ISO690:2012 BENEA-POPUŞOI, Elina, JILCA, Amalia. Producerea de parfumuri ca parte a industriilor creative: impactul său economic global și local. In: Economica, 2022, nr. 3(121), pp. 25-45. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.025 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 3(121) / 2022 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.025 | ||||||
CZU: 665.57:339.13(100+478) | ||||||
JEL: D91, L65, L66, M14. | ||||||
Pag. 25-45 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrare am examinat producerea de parfumuri ca parte a industriilor creative și evoluția acesteia. Am investigat mizele economice internaționale ale producerii de parfumuri, arătând că exporturile globale de parfumuri au înregistrat în ultimii ani o evoluție sinusoidală. Am prezentat evoluția exporturilor de parfumuri, precum și Indicatorul Potențialului de Export cu referință la țări și la piețele de export. Mizele economice locale au fost expuse prin prisma lanțurilor de aprovizionare și valorice, arătând impactul economic direct, indirect și indus al industriei parfumurilor. Am abordat preocupările etico-economice legate de testarea pe animale în procesul de producere a parfumurilor. Studiul de caz asupra companiei „Viorica-Cosmetic” S.A. ne-a ajutat să elucidăm impactul local al industriei parfumurilor din Republica Moldova. Am analizat evoluția indicatorilor de performanță economică ai întreprinderii. |
||||||
Cuvinte-cheie industria parfumurilor, industrii creative, Responsabilitate Socială Corporativă, lanțuri valorice și de aprovizionare, parfumuri prietenoase animalelor, marcă etică, comportamentul consumatorului, perfume industry, Creative industries, Corporate Social Responsibility, supply and value chains, animal-friendly fragrances, ethical brand, consumer behaviour |
||||||
|