Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-17 16:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.1.036:78(072) (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143) |
Muzică (1833) |
![]() BUMBU, Lilia. Strategii specifice în asigurarea corelației predare-învățare- evaluare la lecția de educație muzicală. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.3, pp. 171-175. ISBN 978-9975-50-282-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 18, Vol.3, 2022 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.1.036:78(072) | ||||||
Pag. 171-175 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
In the didactic activity the problem of the musical content, of the musical idea, of the musical image is one of the main problems of the musical art. What is the way of expressing the musical image, what are the means of its realization, are rhetorical questions to some extent. The answer, however, is, and it is - intonation. Intonation is the initial form, the foundation of the musical-aesthetic reaction. |
||||||
Cuvinte-cheie strategy, intonation, musical content, musical idea, musical image. |
||||||
|