Articolul precedent |
Articolul urmator |
251 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 08:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[57+91] (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
Științe biologice în general (3592) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (431) |
SM ISO690:2012 TRIHUC, Elena. Tehnici şi strategii didactice aplicate în cadrul orelor de geografie și biologie pentru deblocarea și stimularea creativității elevului. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.2, pp. 275-279. ISBN 978-9975-50-287-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 18, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[57+91] | ||||||
Pag. 275-279 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
"Creativity is the miraculous encounter between the uninhibited energy of the child with what seems to be the opposite and its enemy, the sense of order, imposed by the disciplined intelligence of the adult" (Norman Podhoretz). Creativity is one of the most important human, social and educational values today. It has an important role in the learning and development of the child from preschool age. Thus, the teacher aims to identify and implement new teaching strategies that will unlock and stimulate creativity. |
||||||
Cuvinte-cheie creativity, teaching techniques, teaching strategies, online learning platforms. |
||||||
|