Influența abordărilor recente ale epistemologiei asupra cercetării educaționale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
238 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 19:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
165:37.01 (3)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (152)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BARCARI, Dina. Influența abordărilor recente ale epistemologiei asupra cercetării educaționale. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 3, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2022, Ediția 3, pp. 218-222. ISBN 978-9975-45-821-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 3, 2022
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale"
3, Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Influența abordărilor recente ale epistemologiei asupra cercetării educaționale

The influence of recent approaches of epistemology on educational research

CZU: 165:37.01

Pag. 218-222

Barcari Dina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2022


Rezumat

The questions about the "normal course of science" and "the best scientific research" have multiplied in educational circles. Researchers have shown skepticism about quantitative formulations, especially when applied to children's lives and developmental patterns. There has been an intensified concern for the particularities of school life and for the social and economic contexts that affect what is learned and taught. For this reason, the importance of the perspective and point of view of educational research has been increasingly recognized.

Întrebările despre „cursul normal al științei” și „cea mai bună cercetare științifică” s-au înmulțit în cercurile educaționale. Cercetătorii și-au arătat scepticismul față de formulările cantitative, mai ales atunci când sunt aplicate la viața și modelele de dezvoltare ale copiilor. A existat o preocupare intensificată pentru particularitățile vieții școlare și pentru contextele sociale și economice care afectează ceea ce este învățat și predat. Din acest motiv s-a recunoscut din ce în ce mai mult importanța perspectivei și punctului de vedere a cercetării educaționale.

Cuvinte-cheie
epistemology, science of education, educational research, epistemology of education,

epistemologie, știința educației, cercetarea educațională, epistemologia educației