Articolul precedent |
Articolul urmator |
292 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-26 09:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
94(498+47)"1836-1856" (2) |
Istoria României. Republica România (133) |
Istoria generală (3880) |
SM ISO690:2012 EMILCIUC, Andrei. Carantina de la Sulina – între politica sanitară şi geopolitica Imperiului Rus (1836-1856). In: Latinitate, Romanitate, Românitate, Ed. 6, 3-5 noiembrie 2022, Chișinău. Chișinău: Editura „Lexon-Prim”, 2022, Ediția 6, pp. 51-52. ISBN 978-9975-163-52-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Latinitate, Romanitate, Românitate Ediția 6, 2022 |
||||||
Conferința "Latinitate, Romanitate, Românitate" 6, Chișinău, Moldova, 3-5 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 94(498+47)"1836-1856" | ||||||
Pag. 51-52 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Activizarea comerțului Principatelor Române pe calea Dunării, avea să creeze o breșă în sistemul sanitar gândit de oficialii ruși, prin constituirea cordonului sanitar-vamal de-a lungul hotarului dunărean al Principatelor Române, în timpul administrației ruse a acestora (1829-1834), Ca urmare, în anul 1836 s-a dispus ca pe malul stâng al brațului Sulina să fie instituită o stațiune de carantină, care urma să monitorizeze navele ce urcau pe Dunăre, pentru a preveni tentativele de eschivare de la respectarea măsurilor sanitare. Măsurile de control, însă, deseori depășeau anumite limite ale dreptului maritim internațional, fapt care a generat un adevărat conflict diplomatic internațional. Existau suspiciuni rezonabile că partea rusă folosea Sulina pentru a proteja portul Odessa, principala poartă a comerțului ei exterior, de concurența porturilor Galați și Brăila, dar și pentru a tempera expansiunea economică britanică în Principatele Române. |
||||||
|