Integrarea drepturilor omului în programele de instruire și pregatire profesionala polițienești
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
334 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 15:02
SM ISO690:2012
ERHAN, Ianuş. Integrarea drepturilor omului în programele de instruire și pregatire profesionala polițienești. In: Teoria și practica administrării publice, Ed. 26, 20 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 26, pp. 527-533. ISBN 978-9975-3542-3-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Teoria și practica administrării publice
Ediția 26, 2022
Conferința "Teoria și practica administrației publice"
26, Chişinău, Moldova, 20 mai 2022

Integrarea drepturilor omului în programele de instruire și pregatire profesionala polițienești

Mainstreaming human rights in training programmes and training programmes


Pag. 527-533

Erhan Ianuş
 
 
 
Disponibil în IBN: 15 noiembrie 2022


Rezumat

Human rights are considered supreme values in any modern state with an advanced democratic regime, and their guarantee by law enforcement requires, firstly, a good knowledge of them by law enforcement. Effective police training in the field of human rights is a key element in the global efforts to promote and protect human rights in each country. It is recommended that human rights issues, included in the Curricu-lum, as well as vocational training, cover the entire period of training of law enforcement employees, being integrated into various disciplines or modules. The purpose of this approach is to ensure that audiences successfully acquire human rights skills relevant to all aspects of their operational and administrative tasks, regardless of position and special grade.

Cuvinte-cheie
police, protection and respect of human rights and freedoms, professional training, professional skills, disciplines, modules