Articolul precedent |
Articolul urmator |
290 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-12 01:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036(44) (1) |
Educație (14518) |
SM ISO690:2012 ANDRIEŞ, Vasile. Specificul educației artistice și culturale în sistemul învățământului general din Franța . In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, Ed. Partea 2, 3 iunie 2022, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia "Centrografic" SRL, 2022, Vol.9, Partea 2, pp. 57-62. ISSN 2587-3563. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.9, Partea 2, 2022 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Partea 2, Cahul, Moldova, 3 iunie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036(44) | ||||||
Pag. 57-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În sistemul educațional francez, învățământului artistic și cultural i se acordă o atenție sporită, fiind conștientizat rolul său major în formarea personalității și cetățeanului. Evident că pe de o parte, acest tip de educație este orientat spre reducerea dezechilibrelor sociale, prin incluziunea și oferirea accesului la patrimoniul cultural local, național și mondial a copiilor din familiile vulnerabile. Pe de altă parte, își propune promovarea valorilor artistice și culturale în rândul noii generații, contribuind la dezvoltarea patriotică, morală și spirituală. În linii mari, educația artistică și culturală se realizează prin intermediului parcursului artistic și cultural, ceea ce implică o abordare transversală a procesului didactic, în bază de pluridisciplinaritate. Astfel, modulul artistic și cultural se regăsește în toate curricula și programele disciplinelor socioumane. Parcursul propriu-zis constă din lecții, proiecte și contacte cu mediul artistic și cultural, o atenție sporită fiind acordată dimensiunii comunitare (locale, regionale). |
||||||
Cuvinte-cheie educație artisitică și culturală, parcurs, lecţii, proiecte, mediu cultural, practici, artistic and cultural education, course, lessons, projects, cultural environment, practices |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Andrieş, V.N.</dc:creator> <dc:date>2022</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În sistemul educațional francez, învățământului artistic și cultural i se acordă o atenție sporită, fiind conștientizat rolul său major în formarea personalității și cetățeanului. Evident că pe de o parte, acest tip de educație este orientat spre reducerea dezechilibrelor sociale, prin incluziunea și oferirea accesului la patrimoniul cultural local, național și mondial a copiilor din familiile vulnerabile. Pe de altă parte, își propune promovarea valorilor artistice și culturale în rândul noii generații, contribuind la dezvoltarea patriotică, morală și spirituală. În linii mari, educația artistică și culturală se realizează prin intermediului parcursului artistic și cultural, ceea ce implică o abordare transversală a procesului didactic, în bază de pluridisciplinaritate. Astfel, modulul artistic și cultural se regăsește în toate curricula și programele disciplinelor socioumane. Parcursul propriu-zis constă din lecții, proiecte și contacte cu mediul artistic și cultural, o atenție sporită fiind acordată dimensiunii comunitare (locale, regionale).</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>In the French educational system, artistic and cultural education is given increased attention, being aware of its major role in shaping the personality and the citizen. Obviously, on the one hand, this type of education is aimed at reducing social imbalances, by including and providing access to the local, national and global cultural heritage of children from vulnerable families. On the other hand, it aims to promote artistic and cultural values among the new generation, contributing to patriotic, moral and spiritual development. Broadly speaking, artistic and cultural education is achieved through the artistic and cultural path, which implies a cross-cutting approach to the teaching process, based on multidisciplinarity. Thus, the artistic and cultural module is found in all curricula and programs of socio-human disciplines. The course itself consists of lessons, projects and contacts with the artistic and cultural environment, with increased attention being paid to the community dimension (local, regional).</p></dc:description> <dc:source>Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației (Vol.9, Partea 2) 57-62</dc:source> <dc:subject>educație artisitică și culturală</dc:subject> <dc:subject>parcurs</dc:subject> <dc:subject>lecţii</dc:subject> <dc:subject>proiecte</dc:subject> <dc:subject>mediu cultural</dc:subject> <dc:subject>practici</dc:subject> <dc:subject>artistic and cultural education</dc:subject> <dc:subject>course</dc:subject> <dc:subject>lessons</dc:subject> <dc:subject>projects</dc:subject> <dc:subject>cultural environment</dc:subject> <dc:subject>practices</dc:subject> <dc:title>Specificul educației artistice și culturale în sistemul învățământului general din Franța </dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>