Repere teoretice ale educației parentale pozitive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
420 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 23:50
SM ISO690:2012
CEBAN, Veronica. Repere teoretice ale educației parentale pozitive. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 92-100. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Repere teoretice ale educației parentale pozitive


Pag. 92-100

Ceban Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2022


Rezumat

De-a lungul timpului, familia a constituit principalul mediu de dezvoltare a membrilor ei. Modificările profunde şi rapide ale mediului social, în condiţiile unor destructurări şi deconstrucţii marcate de perioada postmodernităţii, au efecte dintre cele mai semnificative în spaţiul familial. În acest articol dorim să accentuăm necesitatea și importanța programelor de educație parentală, care au drept scop ajutorarea familiilor aflate în dificultate la diferite perioade de vârstă. Prescripţiile instituţionale, generate de promovarea actualelor valori, devin norme care obligă familiile să se adapteze noilor ideologii şi să experimenteze noi practici în relaţia cu copiii. De cele mai multe ori, aceste experimente aduc cu sine un val de consecințe, care se răsfrâng, deseori, negativ asupra relațiilor părinți – copii. Astfel, educația parentală pozitivă devine tot mai actuală și primordială în secolul când tehnologiile informaționale sunt în topul popularității, iar relația părinte – copil devine extrem de vulnerabilă.

Over time, the family has been the main development environment for its members. The profound and rapid changes of the social environment, in the conditions of destruction and deconstruction marked by post-modernity, have the most significant effects in the family. In this article, we want to emphasize the necessity and importance of parent education programs aimed at helping families in difficulty at different ages. Institutional prescriptions generated by the promotion of current values become rules that force families to adapt to new ideologies and experience new practices in dealing with children. And most of the time, these experiments bring with them a wave of consequences that often affect negatively parent-child relationships. Thus, positive parenting education is becoming more and more prevalent in the century when information technologies are at the top of popularity, and the parent-child relationship becomes extremely vulnerable.

Cuvinte-cheie
educație parentală, educație parentală pozitivă, familie, educație pentru familie