Articolul precedent |
Articolul urmator |
362 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 12:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
027.5+001.89 (1) |
Biblioteconomie (690) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147) |
SM ISO690:2012 COZAN, Dorin. Beneficii ale Științei Deschise pentru bibliotecile publice. Serviciile inovative ca pretext pentru educație. In: Știința Deschisă în Republica Moldova, Ed. Ediția 2, 27-28 octombrie 2022, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 2, pp. 259-270. ISBN 978-9975-3564-0-4. DOI: https://doi.org/10.57066/sdrm22.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Știința Deschisă în Republica Moldova Ediția 2, 2022 |
||||||
Conferința "Știința Deschisă în Republica Moldova" Ediția 2, Chişinău, Moldova, 27-28 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.57066/sdrm22.17 | ||||||
CZU: 027.5+001.89 | ||||||
Pag. 259-270 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față va încerca să răspundă la următoarea problemă: cum pot bibliotecile publice valorifica și integra agenda Științei Deschise în lista serviciilor de bibliotecă în funcție de nevoile și comportamentul informațional al utilizatorilor? Care ar putea fi acele servicii inovative de bibliotecă, bazate pe principiile Științei Deschise, care ar reprezenta cea mai bună investiție în biblioteci? Două sunt soluțiile propuse. Prima, de a investi în resursa umană din bibliotecile publice, prin programe și cursuri realizate la nivel național sau regional, pentru ca bibliotecarul să-și dezvolte competențe specifice Științei Deschise, ce presupun manipularea celor mai noi tehnologii, digitizarea, sprijin în utilizarea bazelor de date, crearea de site-uri sau aplicații specifice s.a.m.d. A doua, de a crea servicii inovative pentru Știința Deschisă, care să refacă sau să construiască de la zero o rețea informațională puternică, de încredere și cu un pronunțat accent pus pe învățarea pe tot parcursul vieții. Un exemplu ar fi crearea de ateliere de tipul STEAM, replicabile în orice bibliotecă, care să completeze educația formală primită de elevi în școlile din România sau Republica Moldova. |
||||||
Cuvinte-cheie Știință Deschisă, acces deschis, știință participativă, biblioteci publice, servicii inovative., open science, Open Access, citizen science, Public libraries, innovative services |
||||||
|