Imprimeul artistic din Republica Moldova. Anii 2011-2020
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
204 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 13:27
SM ISO690:2012
SPÎNU, Constantin. Imprimeul artistic din Republica Moldova. Anii 2011-2020. In: Studii culturale, Ed. 4, 28 septembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Institutul Patrimoniului Cultural; Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”, Filiala de Arte „Tudor Arghezi”, 2022, Ediţia 4, p. 38. ISBN 978-9975-84-165-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii culturale
Ediţia 4, 2022
Simpozionul "Simpozionul naţional de studii culturale :"
4, Chişinău, Moldova, 28 septembrie 2022

Imprimeul artistic din Republica Moldova. Anii 2011-2020


Pag. 38-38

Spînu Constantin
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 4 octombrie 2022


Rezumat

Imprimeul artistic, în calitate de gen al artelor decorative, a cunoscut în creația plasticienilor din Republica Moldova, pe parcursul celui de-al doilea deceniu al secolului al XXI-lea, o evoluție relevantă, fapt ce manifestă un viu interes pentru investigațiile științifice actuale. La dezvoltarea în timp a genului de creație respectiv, și-au adus aportul atât plasticienii, care pe parcursul deceniilor precedente au dezvoltat domeniul în cauză, îmbogățindu-l din punct de vedere tematic, morfologic, sintactic și axiologic, cât și un număr însemnat de tineri artiști absolvenți al instituțiilor de profil, care au debutat în viața artistică din republică în perioada examinată. În operele genului de creație menționat, grație exersării largi a tehnologiilor tradiționale ale baticului rece și celui fierbinte, a simbiozelor acestor tehnologii cu pictura pe suport textil și nu în ultimul rând cu tehnicile mixte de obținere a unor expresii estetice inedite cu vast impact asociativ asupra mesajului generat de imagine, au fost valorificate plastic diverse aspecte tematice, stilistice și de limbaj artistic de actualitate precum: cele ce vizează perpetuarea în timp a incomensurabilelor repere culturale identitare, cele de reprezentare plastică a frumuseții și diversității naturii înconjurătoare, cele de promovare prin artă a unor importante valori general umane. Opțiunile artistice au vizat în aceiași măsură, atât reactualizarea și revalorificarea unor repere stilistice consacrate ale artelor secolului al XX-lea, cât și experimente plastice originale îndreptate spre optimizarea mijloacelor și procedeelor de constituire a imaginii și punere în valoare a paradigmelor estetice proprii mișcărilor artistice contemporane.