Metacogniția și stilurile de învățare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
311 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 19:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
GHERGHIŞAN, Mariana. Metacogniția și stilurile de învățare. In: Conferința științifică studențească cu participare internațională, 20 aprilie 2022, Chişinău. Chişină: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția LXXI, pp. 408-412. ISBN 978-9975-76-394-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferința științifică studențească cu participare internațională
Ediția LXXI, 2022
Conferința "Conferința științifică studențească cu participare internațională"
Chişinău, Moldova, 20 aprilie 2022

Metacogniția și stilurile de învățare

CZU: 37.015.3

Pag. 408-412

Gherghişan Mariana12
 
1 Colegiul Tehnic de Comunicații ,,Nicolae Vasilescu-Karpen” Bacău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2022


Rezumat

În acest articol se urmărește evidențierea relațiilor dintre conceptele de: stil cognitiv, stil de învățare și metacogniție. Stilul cognitiv reprezintă diferențele dintre indivizi în ceea ce privește perceperea, gândirea, rezolvarea de probleme. Stilul cognitiv este o structură ca și stabilitate temporală, dar și un proces, din punct de vedere dinamic. Datorită faptului că, modalitățile de predare se adaptează în funcție de preferințele elevilor, conceptul de stil cognitiv s-a înlocuit cu cel de, stil de învățare. Cunoașterea stilului de învățare este o abilitate de ordin metacognitiv. Monitorizarea și reglarea activităților de învățare presupun concepția de sine a elevului, cunoștințele și strategiile metacognitive care sunt în legătură strânsă cu stilul de învățare. Este foarte important a se cunoaște stilul de învățare , atât din partea educatului, cât și din partea educatorului. Elevul va obține performanța școlară, iar profesorul se va perfecționa din punct de vedere profesional, concepând demersuri de predare pentru ridicarea calității în învățare pentru elevi.

This article aims to highlight the relationships between the concepts of: cognitive style, learning style and metacognition. Cognitive style represents the differences between individuals in terms of perception, thinking, problem solving. Cognitive style is a structure as a temporal stability, but also a process, from a dynamic point of view. Due to the fact that the teaching methods are adapted according to the students' preferences, the concept of cognitive style has been replaced by that of learning style. Knowledge of learning style is a metacognitive skill. Monitoring and regulating learning activities involve the student's self-conception, knowledge and metacognitive strategies that are closely related to the learning style. It is very important to know the learning style, both from the educated and from the educator. The student will achieve school performance, and the teacher will improve professionally, designing teaching approaches to raise the quality of learning for students.

Cuvinte-cheie
stilul cognitive, stiluri de învăţare, metacogniţie,

cognitive style, learning styles, metacognition