Articolul precedent |
Articolul urmator |
312 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 22:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.56 (4) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
SM ISO690:2012 LUNGU, Viorelia, SIMION, Dănuţ. Factorii și specificul adaptării școlare a copilului hipertutelat. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 8 octombrie 2021, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2021, Ediția 10, Vol. II, pp. 99-105. ISBN 978-9975-50-272-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 10, Vol. II, 2021 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Bălți, Moldova, 8 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.56 | ||||||
Pag. 99-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adaptation is understood as a process of change in a more advantageous position of people with the assumption of learning. And the school adaptation expresses the quality and efficiency of achieving the concordance between the pupils personality and the requirements of the educational envi-ronment in the educational institution. In this process of school adaptation as a result of all the confluence and interaction of a set of internal factors, as well as external factors, hyper-guardianship is a family factor that stops, blocks the child in school adaptation. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptation, school adaptation, hyperactivity, etc |
||||||
|