Articolul precedent |
Articolul urmator |
392 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-07 14:39 |
SM ISO690:2012 CIREŞ, Victoria. Formarea profesională a specialiştilor din domeniul culturii fizice în cadrul cursului „Managementul resurselor umane și etica profesională în sport”. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 32-33. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 32-33 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. O instituţie, indiferent de obiectul său de activitate, rămâne competitivă dacă există un management performant în utilizarea resurselor. În acest context, este necesară îmbunătăţirea continuă a activităţii viitorilor specialiști în domeniul managementului culturii fizice în cadrul procesului de învăţare pe următoarele planuri: pregătirea profesională, formarea continuă a specialiştilor din domeniu şi obţinerea performanţei în activităţile desfăşurate. Programa actuală, tradiţională prin structura sa, asigură cadrul orientativ - general, dar care nu mai corespunde cerinţelor pregătirii teoretice a masteranzilor în domeniul culturii fizice. Pornind de la acest fapt, s-a impus necesitatea schimbării conţinutului programei existente la disciplina „Managementul resurselor umane şi etica profesională în sport” pentru masteranzii anului I de studiu, urmărindu-se ca între toate componentele activităţii didactice să existe raporturi de interdependenţă, care să asigure instruirii un caracter deschis, perfectibil în cadrul unui învăţământ formativ, centrat pe stimularea dezvoltării personalităţii fiecărui masterand. Metodele cercetării au constituit: ancheta pe bază de chestionar, aplicat cadrelor didactice universitare, masteranzilor și managerilor sportivi, având ca scop obţinerea informaţiilor referitoare la necesitatea introducerii noului curs şi în baza acestuia a curriculei de studiu, realizat cu implicarea elementelor de motivaţie, învăţare şi cercetare prin activităţi de lucru individual al studenţilor; experimentul pedagogic. Rezultate. Datele obținute din cercetarea ştiinţifică, a observaţiilor pedagogice, analizei teoretice, generalizării şi sintezei, au permis să includem într-o formă coerentă, logică, ceea ce s-a obţinut în urma acţiunii metodologice prin efectuarea şi aplicarea chestionarului sociologic. Rezultatele studierii lotului de subiecţi ne-au permis să elaborăm proiecte ale curriculei universitare, cursului universitar nou la disciplina “Managementul resurselor umane şi etica profesională în sport” şi a ghidului metodico–practic în vederea dobândirii competenţelor profesionale conforme cu cerinţele calificării. La etapa finală a experimentului a fost efectuată aprecierea eficacităţii curriculei universitare noi elaborate la disciplina de studiu, a cursului teoretic şi a funcţionalităţii şi operabilităţii cursului universitar nou elaborat, având ca element de noutate dezvoltarea competenţelor profesionale, plecând de la cerinţele de calificare naţionale şi europene. Valorificarea rezultatelor finale obţinute demonstrează importanţa cercetării pedagogice realizate, a descoperirilor efectuate, având calitatea de a deschide noi perspective în domeniul managementului resurselor umane în sport şi al cunoaşterii ştiinţifice de profil. Concluzii. Recomandăm aplicarea programei experimentale a cursului „Managementul resurselor umane şi etica profesională în sport”, care are la bază conţinuturile teoriilor motivaţionale, precum şi conţinuturile teoretice şi practice ale disciplinelor de profil, studiate pe parcursul celor doi ani de studii la masterat. |
||||||
Cuvinte-cheie resurse umane, management, Etică profesională, Human resources, management, professional ethics |
||||||
|