Formarea profesională a specialiştilor din domeniul culturii fizice în cadrul cursului „Managementul resurselor umane și etica profesională în sport”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
392 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 14:39
SM ISO690:2012
CIREŞ, Victoria. Formarea profesională a specialiştilor din domeniul culturii fizice în cadrul cursului „Managementul resurselor umane și etica profesională în sport”. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 32-33. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Formarea profesională a specialiştilor din domeniul culturii fizice în cadrul cursului „Managementul resurselor umane și etica profesională în sport”

Professional training of specialists in the field of physical culture in the course "Management of human resources and professional ethics in sport"


Pag. 32-33

Cireş Victoria
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2022


Rezumat

Actualitatea. O instituţie, indiferent de obiectul său de activitate, rămâne competitivă dacă există un management performant în utilizarea resurselor. În acest context, este necesară îmbunătăţirea continuă a activităţii viitorilor specialiști în domeniul managementului culturii fizice în cadrul procesului de învăţare pe următoarele planuri: pregătirea profesională, formarea continuă a specialiştilor din domeniu şi obţinerea performanţei în activităţile desfăşurate. Programa actuală, tradiţională prin structura sa, asigură cadrul orientativ - general, dar care nu mai corespunde cerinţelor pregătirii teoretice a masteranzilor în domeniul culturii fizice. Pornind de la acest fapt, s-a impus necesitatea schimbării conţinutului programei existente la disciplina „Managementul resurselor umane şi etica profesională în sport” pentru masteranzii anului I de studiu, urmărindu-se ca între toate componentele activităţii didactice să existe raporturi de interdependenţă, care să asigure instruirii un caracter deschis, perfectibil în cadrul unui învăţământ formativ, centrat pe stimularea dezvoltării personalităţii fiecărui masterand. Metodele cercetării au constituit: ancheta pe bază de chestionar, aplicat cadrelor didactice universitare, masteranzilor și managerilor sportivi, având ca scop obţinerea informaţiilor referitoare la necesitatea introducerii noului curs şi în baza acestuia a curriculei de studiu, realizat cu implicarea elementelor de motivaţie, învăţare şi cercetare prin activităţi de lucru individual al studenţilor; experimentul pedagogic. Rezultate. Datele obținute din cercetarea ştiinţifică, a observaţiilor pedagogice, analizei teoretice, generalizării şi sintezei, au permis să includem într-o formă coerentă, logică, ceea ce s-a obţinut în urma acţiunii metodologice prin efectuarea şi aplicarea chestionarului sociologic. Rezultatele studierii lotului de subiecţi ne-au permis să elaborăm proiecte ale curriculei universitare, cursului universitar nou la disciplina “Managementul resurselor umane şi etica profesională în sport” şi a ghidului metodico–practic în vederea dobândirii competenţelor profesionale conforme cu cerinţele calificării. La etapa finală a experimentului a fost efectuată aprecierea eficacităţii curriculei universitare noi elaborate la disciplina de studiu, a cursului teoretic şi a funcţionalităţii şi operabilităţii cursului universitar nou elaborat, având ca element de noutate dezvoltarea competenţelor profesionale, plecând de la cerinţele de calificare naţionale şi europene. Valorificarea rezultatelor finale obţinute demonstrează importanţa cercetării pedagogice realizate, a descoperirilor efectuate, având calitatea de a deschide noi perspective în domeniul managementului resurselor umane în sport şi al cunoaşterii ştiinţifice de profil. Concluzii. Recomandăm aplicarea programei experimentale a cursului „Managementul resurselor umane şi etica profesională în sport”, care are la bază conţinuturile teoriilor motivaţionale, precum şi conţinuturile teoretice şi practice ale disciplinelor de profil, studiate pe parcursul celor doi ani de studii la masterat.

Actuality. An institution, no matter of its purpose, remains competitive if there is a better management of resource use. In this context, it is necessary to continuously improve the activity of future specialists in the field of physical culture management in the process of learning on the following levels: professional training, continuous training of specialists in the field and achievement of the performance in the carried out activities. The current curriculum, traditional through its structure provides the general guiding framework, but no longer meets the theoretical requirements of master students in the field of physical culture. Starting from this, it was necessary to change the content of the existing curriculum in the discipline " Management of human resources and professional ethics in sport" for the master students of the first year of study, aiming at interdependence between all the components of the didactic activity, providing an open training, perfectible in a formative education focused on stimulating the development of the individuality of each master student. The research methods were: a survey based on a questionnaire applied to university teachers, master students and sports managers, aiming to obtain information on the need to introduce the new course and based on it the study curriculum, involving the elements of motivation, learning and research through individual work activities of students; the pedagogical experiment. Results. The data from scientific research, pedagogical observations, theoretical analysis, generalization and synthesis have allowed us to include in a coherent, logical form what has been achieved through methodological action by making and applying the sociological questionnaire. The results of studying the group of subjects allowed us to develop projects of the university curriculum, the new university course in the subject «Management of human resources and professional ethics in sport" and the methodical - practical guide for the acquisition of professional competences according to the qualification requirements. At the final stage of the experiment the appreciation of the effectiveness of the newly developed academic curriculum, the theoretical course and the functionality and operability of the newly developed university course was carried out, having as a novelty the development of professional competences, starting from the national and European qualification requirements The use of the final obtained results demonstrates the importance of the pedagogical achieved research, of the performed discoveries, having the quality to open up new perspectives in the field of human resources management in sport and the scientific profile knowledge. Conclusions. We recommend applying the experimental program of the course «Management of human resources and professional ethics in sport", which is based on the contents of the motivational theories, as well as the theoretical and practical contents of the subject disciplines, studied during the two years of master’s studies.

Cuvinte-cheie
resurse umane, management, Etică profesională,

Human resources, management, professional ethics