Indicatori ai economiei și societății digitale în România și UE-28 în contextul realităților și perspectivelor demografice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
297 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 08:53
SM ISO690:2012
AILINCĂ, Alina Georgeta. Indicatori ai economiei și societății digitale în România și UE-28 în contextul realităților și perspectivelor demografice. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : bunăstare și incluziune socială, Ed. 14, 10-11 octombrie 2019, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2019, Ediția 14, pp. 64-69. ISBN 978-9975-3378-0-9. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.cdr.2019.14-08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 14, 2019
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
14, Chișinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019

Indicatori ai economiei și societății digitale în România și UE-28 în contextul realităților și perspectivelor demografice

DOI:https://doi.org/10.36004/nier.cdr.2019.14-08
JEL: J11, L86, O33, O52

Pag. 64-69

Ailincă Alina Georgeta12
 
1 Centrul de Cercetări Financiare şi Monetare „Victor Slavescu“, Institutul Naţional de Cercetări Economice, Academia Română,
2 Institutul Naţional de Cercetări Economice a „Costin C. Kiriţescu” al Academiei Române
 
 
Disponibil în IBN: 25 mai 2022


Rezumat

Atât în presă cât și în mediu economic se vorbește adesea de realitățile și provocările economiei digitale, dar aceste aspecte ar trebui analizate nu numai individual, ci și integrat. Creșterea economică nu mai poate fi separată de progresul tehnologic și de pătrunderea adâncă a economiei digitale în viața de zi cu zi, afacerile se bazează pe conexiunile rapide la internet, iar tehnologia reprezintă din ce în ce mai mult un punct central al vieții fiecărui cetățean, cuplând mai ușor nevoile individului cu satisfacerea lor prin conectarea mai facilă și mai ieftină cu ofertele companiilor. Astfel, prin apelarea la statisticile și indicatorii Eurostat, acest articol încearcă să releve avantajele și dezavantajele economiei digitale, comparativ în România și la nivelul mediei UE28 prin raportarea la evoluțiile demografice, punctând eventualele soluții de compensare a neajunsurilor sociale din cele două areale.

Both in the media and in the economic environment are often spoken of about the realities and challenges of the digital economy, but these issues should be considered not only individually but also integrated. Economic growth can no longer be separated from technological progress and the deep penetration of the digital economy into everyday life, business is based on fast internet connections and technology is increasingly a central point in every citizen's life, connecting the needs of the individual more easily with their satisfaction by making it easier and cheaper to connect with companies' offers. Thus, by using Eurostat statistics and indicators, this article tries to reveal the advantages and disadvantages of the digital economy, comparatively in Romania and EU-28, by reference to demographic developments, pointing out possible solutions to compensate the social shortcomings in the two areas.

Cuvinte-cheie
economie digitală, indicatori DESI, România, provocări demografice,

digital economy, DESI indicators, Romania, demographic challenges