Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
230 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 16:19
SM ISO690:2012
CIOCÎRLAN, Livia, BULARGA, Tatiana. Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală. In: Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan, 2 mai 2016, Bălți. Bălți: Tipografia Indigou Color, 2016, pp. 81-86. ISBN 978-9975-3145-9-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan 2016
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaţionale de dezvoltare a învăţământului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 2 mai 2016

Imperativele inițierii micilor școlari în arta muzicală

Imperatives for the musical art initiation in small school


Pag. 81-86

Ciocîrlan Livia1, Bularga Tatiana2
 
1 Liceul Teoretic „V. Alecsandri", Bălţi,
2 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 mai 2022


Rezumat

Eficiența procesului de formare și dezvoltare a personalității prin artă depinde, în mare parte, de modalitatea de inițiere a copiilor în arta muzicii în ciclul primar. Însă, considerăm că nu e posibilă o familiarizare a micului școlar cu muzica de valoare, dacă profesorul, care asigură procesul educațional nu cunoaște gradul inițial al dezvoltării copiilor, al capacităților generale de cunoaștere, a capacităților muzicale. O depistare competentă a capacităților generale și speciale ale fiecărui elev din clasă ar asigura o practicare de succes în cadrul lecțiilor de arte (Educație muzicală, Educație plastică) a tuturor secvențelor de lecție, de contactare a copiilor cu artă, fie prin experiențe artistice practice, fie prin însușirea elementelor tehnicii de interpretare vocală sau de execuție plastică și a cunoștințelor din domeniul artelor. În această ordine de idei, propunem în articolul dat un set de procedee de depistare a capacităților muzicale ale elevilor, care e necesar de aplicat la primele lecții de educație muzicală în clasele primare pentru a organiza cu succes procesul ulterior de formare/dezvoltare muzical-artistică a copiilor, luând în considerație capacitățile generale și speciale ale acestora.

The effectiveness of the process of formation and development of the personality through art depends, in large part by the method of initiating children in the art of music in the primary cycle. However, we believe that it is not possible to become small school children familiar with the music value, if the teacher, providing education don‘t identify the initially development degree of children, of the general capacity for knowledge, of music capacities. A screening of the general and special capacities of each child from the class would ensure a successful practice within the arts lessons (music education, education in fine) of all sequences of lesson, contacting the children with art, whether through artistic experiences, or by appropriating elements of vocal performance or execution and fine arts knowledge.

Cuvinte-cheie
capacitățile muzicale, activitățile muzicale, personalitatea elevului, dezvoltarea artistică, procedee și tehnici de testare/identificare a capacităților, instruire diferenţiată, succes,

musical capacities, musical activities, pupil‘s personality, artistic development, proceedings and techniques for testing/identification capacities, different training, success