Articolul precedent |
Articolul urmator |
345 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 19:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
7.05:37.013.42 (2) |
Aplicațiile artei (în industrie, comerț, acasă, în viața de toate zilele). Proiectare industrială și comercială (16) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3945) |
SM ISO690:2012 DRAGHICI, Maria. Transpedagogia. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 169-176. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.32 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.32 | ||||||
CZU: 7.05:37.013.42 | ||||||
Pag. 169-176 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ce mai înseamnă astăzi şcoala? Un loc, o instituţie, o situaţie, o circumstanţă, un context socio-cultural, o atitudine, un corpus de idei şi practici mobile sau o constelaţie a tuturor relaţiilor de transfer în obţinerea, inventarea şi acumularea cunoştinţelor? În ultimul deceniu asistăm la o criză a şcolii, în care filosofia educaţiei urmăreşte sau se lasă influenţată de actuala structură a pieţei neo-liberale, impunând şi în cadrul sistemului educaţional aceleaşi două categorii distincte: proprietarii pieţei şi consumatorii acesteia. Simultan acestei direcţii, artiştii, filosofii şi activiştii încep să lucreze în practica socială şi să construiască alternative la sistemul educaţional neo-liberal. Şcoli sau experimente temporare conduse de artişti mută practica socială în afara instituţiei şcolii, a teatrului sau a galeriei, a instituţiilor, în general, încercând să exercite o presiune asupra sistemului educaţional prezent, căruia i s-ar conferi înţelesuri social-critice şi care ar facilita, astfel, accesul la artă şi educaţie pentru un public mai larg, printr-o reconfigurare a sa ca factor dinamic în interiorul comunităţii. |
||||||
Cuvinte-cheie structuri participative în artă, comunitate, pedagogie orizontală, transpedagogie, participatory structures in art, community, horizontal pedagogy, transpedagogy |
||||||
|