Evaluarea educațională a copiilor cu dizabilități mintale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
366 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 22:34
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Evaluarea educațională a copiilor cu dizabilități mintale. In: Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 165-169. ISBN 978-9975-46-545-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie 2021
Conferința "Asistența psihosocială în contextul noilor realități pe timp de pandemie"
Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Evaluarea educațională a copiilor cu dizabilități mintale

Educational evaluation of children with mental disabilities


Pag. 165-169

Mocanu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 mai 2022


Rezumat

Evaluarea copiilor cu dizabilitîți mintale este un act complex, este un prim instrument ce îi conferă o imagine asupra acţiunii sale. De-a lungul timpului, în teoria şi practica educaţiei şi a instruirii, conceptul de evaluare a suferit modificări semnificative; de la simpla verificare a cunoştinţelor acumulate de elev şi notarea lor de către profesor s-a ajuns la extinderea acţiunilor evaluative asupra rezultatelor sociale ale sistemului de învăţământ, asupra proceselor de instruire, a durabilităţii cunoştinţelor elevului, a calităţii curriculumului şcolar şi a pregătirii personalului didactic. Dezvoltarea copilului depinde de felul în care el este stimulat şi de crearea situaţiilor care îi oferă câmpul necesar învăţării. Familia, şcoala şi comunitatea au, fiecare, rolul lor în dezvoltarea copilului tocmai prin posibilitatea de a crea ocazii de învăţare şi a încuraja experienţele acestuia.

Evaluation children with mental disabilities is a complex act is a first tool that gives him an image of his action. Over time, in the theory and practice of education and training, the concept of evaluation has undergone significant changes; from the simple verification of the knowledge accumulated by the student and their grading by the teacher, the evaluation actions on the social results of the education system, on the training processes, on the sustainability of the student's knowledge, on the quality of the school curriculum and on the teacher training. The child's development depends on how he is stimulated and on the creation of situations that provide him with the necessary field for learning. The family, the school and the community each have their role in the child's development precisely through the possibility to create learning opportunities and to encourage his experiences.

Cuvinte-cheie
evaluare, copii cu dizabilități mintale, evaluare educaţională, evaluare psihologică, dezvoltarea copilului,

assessment, , children with mental disabilities educational assessment, Psychological assessment, child development.