TIC în implementarea proiectelor STEM/STEAM, la disciplina matematica (curriculumul ed. 2019)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
534 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 11:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.214.112:51+371.314.6:004 (1)
Educație (14334)
Matematică (1657)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. TIC în implementarea proiectelor STEM/STEAM, la disciplina matematica (curriculumul ed. 2019). In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 1, pp. 132-139. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

TIC în implementarea proiectelor STEM/STEAM, la disciplina matematica (curriculumul ed. 2019)

CZU: 371.214.112:51+371.314.6:004

Pag. 132-139

Cernei Andriana
 
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2022


Rezumat

Varietatea și frecvența schimbărilor ce se petrec în lume, dar şi în Republica Moldova, reprezintă o provocare enormă pentru toată societatea, dar mai ales pentru actanții sistemului de învățământ, deoarece cadrele didactice pregătesc astăzi contingentul care va fi societatea de mâine. Acceptarea acestor provocări a constituit baza și necesitatea dezvoltării curriculumului școlar, redimensionarea procesului educațional în baza curriculumului, dar și a resurselor educaţionale utilizate la matematică. În acest context, se înscrie şi introducerea proiectelor de tip STEM/STEAM, ca produs final al unei teme, modul, ș.a. În acest articol se realizează o scurtă trecere în revistă a conceptelor de STEM/STEAM, a mijloacelor informatice și resursele educaționale și web, eficiente în implementarea proiectelor STEM/STEAM la matematică, în contextul curriculumului 2019.

The variety and frequency of changes taking place in the world, but also in the Republic of Moldova, is a huge challenge for the whole society, but especially for the actors of the education system, because teachers today prepare the contingent that will be the society of tomorrow. Accepting these challenges was the basis and need for the development of the school curriculum, the resizing of the educational process based on the curriculum, but also of the educational resources used in mathematics. In this context, the introduction of STEM / STEAM type projects is included, as the final product of a theme, module, etc. This article provides a brief overview of STEM / STEAM concepts, IT and educational and web resources, which are effective in implementing STEM / STEAM mathematics projects in the context of the 2019 curriculum.

Cuvinte-cheie
educaţie, curriculum 2019, matematică, proiect, STEM/STEAM, resurse educaţionale, mijloace informatice,

education, curriculum 2019, mathematics, project, STEM / STEAM, educational resources, computer resources