Articolul precedent |
Articolul urmator |
317 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-16 17:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (102) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 IONAŞCU, Ina. Statutul educației în societatea cunoașterii. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: la cerinţele pieţei muncii. In Memoriam Tamara Matei, Ed. 4, 16-17 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 4, pp. 243-250. ISBN 978-9975-56-893-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 4, 2021 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului la cerinţele pieţei muncii" 4, Chişinău, Moldova, 16-17 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5 | ||||||
Pag. 243-250 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The current world is a world of global interweaving of all aspects. All social, ecological, biological, psychological, spiritual phenomena become increasingly interdependent. Under these conditions, the old paradigm has become inapplicable. The world needs a new vision of reality, which means that the way of perception itself must change. Thus, knowledge does not remain only a feature of the current economy, but becomes a principle, with a self-organizing character of society and its progress. Acquisitions of knowledge bring a greater margin of movement, of action alternatives, and freedom. To know more means to be guided by given, additional alignments, to be one step ahead. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Ionaşcu, I.</dc:creator> <dc:date>2021</dc:date> <dc:description xml:lang='en'><p>The current world is a world of global interweaving of all aspects. All social, ecological, biological, psychological, spiritual phenomena become increasingly interdependent. Under these conditions, the old paradigm has become inapplicable. The world needs a new vision of reality, which means that the way of perception itself must change. Thus, knowledge does not remain only a feature of the current economy, but becomes a principle, with a self-organizing character of society and its progress. Acquisitions of knowledge bring a greater margin of movement, of action alternatives, and freedom. To know more means to be guided by given, additional alignments, to be one step ahead.</p></dc:description> <dc:source>Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului (Ediția 4) 243-250</dc:source> <dc:title>Statutul educației în societatea cunoașterii</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>