Articolul precedent |
Articolul urmator |
298 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-21 13:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091+37.015.3 (5) |
Organizarea instruirii (561) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4072) |
SM ISO690:2012 CUZNEŢOV, Larisa. Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 8-29. ISBN 978-9975-46-567-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021 | ||||||
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale" 1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091+37.015.3 | ||||||
Pag. 8-29 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul conține un studiu teoretic, care elucidează un șir de perspective și tendințe de redefinire a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale, abordate prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic al cadrului didactic universitar, al autorității lui pedagogice și a precizării valorificării în învățământul de specialitate a celor două paradigme: centrarea pe student și centrarea pe formarea competențelor profesionale. Studiul redă în detalii modelul personalității cadrului didactic universitar în contextul sporirii autorității epistemice și deontice, eficienței sale personale și profesionale prin analiza și precizarea importanței charismei pedagogice, vocației, altruismului, rezilienței și capacităților de autoactualizare și autoperfecționare permanent |
||||||
Cuvinte-cheie profesionalizarea cadrelor didactice, formarea iniţială, autoritate pedagogică, autoritate epistemică, autoritate deontică, autoperfecţionare, professionalization of teachers, initial training, pedagogical authority, epistemic authority, deontic authority, self-improvement |
||||||
|