Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
298 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-21 13:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091+37.015.3 (5)
Organizarea instruirii (561)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4072)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice. In: Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 8-29. ISBN 978-9975-46-567-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale 2021
Conferința "Practici naționale și internaționale de profesionalizare a cadrelor didactice în contextul provocărilor societale"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

Perspective de reconceptualizare a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic competent al cadrului didactic universitar și importanța autorității sale pedagogice

CZU: 37.091+37.015.3

Pag. 8-29

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 aprilie 2022


Rezumat

Articolul conține un studiu teoretic, care elucidează un șir de perspective și tendințe de redefinire a profesionalizării cadrelor didactice în procesul formării inițiale, abordate prin optica analizei dimensiunilor comportamentului epistemic al cadrului didactic universitar, al autorității lui pedagogice și a precizării valorificării în învățământul de specialitate a celor două paradigme: centrarea pe student și centrarea pe formarea competențelor profesionale. Studiul redă în detalii modelul personalității cadrului didactic universitar în contextul sporirii autorității epistemice și deontice, eficienței sale personale și profesionale prin analiza și precizarea importanței charismei pedagogice, vocației, altruismului, rezilienței și capacităților de autoactualizare și autoperfecționare permanent

The article contains a theoretical study, which elucidates a series of perspectives and trends to redefine the professionalization of teachers in the initial training process, approached through the analysis of the dimensions of the epistemic behavior of the university teacher, his pedagogical authority and the capitalization of specialized education. the two paradigms: focusing on the student and focusing on the training of professional skills. The study details the personality model of the university teacher in the context of increasing epistemic and deontic authority, his personal and professional efficiency by analyzing and specifying the importance of pedagogical charisma, vocation, altruism, resilience and permanent self-actualization and self-improvement.

Cuvinte-cheie
profesionalizarea cadrelor didactice, formarea iniţială, autoritate pedagogică, autoritate epistemică, autoritate deontică, autoperfecţionare,

professionalization of teachers, initial training, pedagogical authority, epistemic authority, deontic authority, self-improvement